Friday, February 18, 2011

پاسداران قول داده اند از شليک به معترضين در ايران خودداری کنند

پاسداران قول داده اند از شليک به معترضين در ايران خودداری کنند


ديلی تلگراف زير عنوان "پاسداران انقلاب ايران قول داده اند تيراندازی نکنند" می نويسد افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب ايران در نامه ای خطاب به افسر فرمانده خود خواستار تضمين هائی شده اند که براساس آنها ملزم نشوند به تظاهرکنندگان عليه دولت تيراندازی کنند.
اين افسران با توجه به خشونت اخير در جريان اعتراض های ضد دولتی در مصراستدلال کرده اند خلاف اصول قوانين شيعه اسلامی است که عليه مردم خود به استفاده از خشونت متوسل شوند.
اين نامه، که می تواند گويای شکافی عمده در داخل هيات حاکمه جمهوری اسلامی بر سر چگونگی مقابله با اعتراض های ضد دولتی باشد، در سطحی گسترده ميان پاسداران انقلاب توزيع شده است که مسئوليت دفاع از نظام مذهبی را برعهده دارند.
نامه، که ديلی تلگراف کپی آن را ديده است، خطاب به سرلشکر محمد جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب نوشته شده است.
نامه از سرلشکر جعفری خواستارصدور دستورالعملی برای راهنمائی پاسداران انقلاب، و نيز شبه نظاميان بسيج، در مورد خويشتن داری به هنگام مقابله با اعتراض های ضد دولتی است.
دولت در جريان تظاهرات خشن ضد دولتی پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ که به گزينش مجدد محمود احمدی نژاد برای تصدی يک دوره چهارساله ديگر مقام رياست جمهوری منجر شد، در سرکوبی معترضين بشدت به بسيج متکی بود زيرا از آن بيم داشت که نتواند روی واحدهائی مشخص از پاسداران حساب کند.
اما نامه که توسط فرماندهان واحدهای پاسداران در تهران، قم، اصفهان و تبريز امضاء شده است از سرلشکر جعفری می خواهد " با استفاده ازنفوذ خود بر بسيج به آنها دستور بدهد دفعه بعد چماق هايشان را در خانه بگذارند".
نامه به صراحت می گويد "ما به مردم خود قول می دهيم به برادرانمان که می خواهند اعتراض مشروع خود را عليه سياست و رفتار رهبران شان ابراز کنند، تيراندازی نکنيم و آنان را نزنيم".
ديپلمات های غربی نيز که نامه را ديده اند و اصالت آن را تائيد می کنند می گويند نامه اکنون برای آقای احمدی نژاد و آيت الله علی خامنه ای حاکم ارشد کشور فرستاده شده است، هرچند که واکنشی رسمی ديده نشده است.

No comments:

Post a Comment