Sunday, February 27, 2011

مشاور کروبی: رهبران مخالفان به طور غیرقانونی زندانی هستند

مشاور کروبی: رهبران مخالفان به طور غیرقانونی زندانی هستند

مجتبی واحدی

مجتبی واحدی از بی خبری مطلق از وضع آقای کروبی خبر داد

مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی از احتمال انتقال او و همسرش به یکی از "خانه های امن" خبر داده است.

آقای واحدی به بی بی سی گفت یک هفته است که اطرافیان و فرزندان مهدی کروبی از وضع او کاملا بی خبر هستند و اطلاعی از سلامت او و همسرش ندارند.

آقای واحدی با اشاره به تاریک بودن پنجره های خانه آقای کروبی و عدم حضور نیروهای امنیتی در اطراف خانه گفت: "یک هفته است در بی خبری مطلق هستیم، نمی دانیم کجا هستند، یعنی در کجا زندانی هستند و وضعیت سلامتی او چطور است. اگر مشکلی برای سلامتی او پیش آمده باشد، مسوولش حکومت است."

مخالفان حکومت ایران با ابراز نگرانی درباره وضع سلامت مهدی کروبی و میرحسین موسوی برای راهپیمایی در دهم اسفند برای نشان دادن حمایت معترضان از آنها فراخوان داده اند.

'زندان غیرقانونی'

مجتبی واحدی با غیرقانونی خواندن حصر آقای کروبی، به این نکته اشاره کرد که او "بدون هیچ حکم قانونی و با دستور دبیر شورای نگهبان که در نمازجمعه این دستور را قرائت کرد، زندانی است."

او افزود: "آقای کروبی از دو هفته پیش که منزل او به محاصره کامل درآمد و اشغال شده، او و خانمش و همچنین مهندس موسوی و خانمش زندانی هستند."

آقای واحدی با اشاره به وضعیت خانه آقای کروبی و مشاهدات انجام شده گفت: "به اندازه یک شمع هم از خانه نور بیرون نمی آید."

(آقای کروبی) بدون هیچ حکم قانونی و با دستور دبیر شورای نگهبان که در نمازجمعه این دستور را قرائت کرد، زندانی است

مجتبی واحدی

به گفته آقای واحدی، مهدی کروبی به مکان دیگری منتقل شده است یا این که پنجره های خانه او از داخل مسدود شده است.

کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران روز جمعه به نقل از همسایه های مهدی کروبی از خالی بودن خیابان از ماموران پلیس و تاریک بودن پنجره های خانه او خبر داده بود.

آقای واحدی با رد خروج نیروهای امنیتی از خانه آقای کروبی، با نام بردن از آنها به عنوان "صهیونیست های مدرن" گفت: "اینها که منزل آقای کروبی، حسین آقا، که در جای دیگری است را اشغال کرده اند، مطمئن باشید از اشغال منزل آقای کروبی دست بر نخواهند داشت."

مخالفان حکومت ایران در روزهای گذشته با اشاره به حصر خانگی مهدی کروبی و میرحسین موسوی، خواهان پایان یافتن این وضع شده اند.

فرزندان مهدی کروبی و میرحسین موسوی نیز در بیانیه های جداگانه ای نسبت به وضع والدین خود ابراز نگرانی کرده اند.

شورای هماهنگی راه سبز امید هم با انتشار بیانیه ای از معترضان خواسته است دهم اسفند برای نشان دادن حمایت خود از رهبران مخالفان راهپیمایی کنند.

همزمان، اسماعیل گرامی مقدم، نماینده سابق مجلس و سخنگوی حزب اعتماد ملی با انتقاد از بازداشت علی کروبی، پسر مهدی کروبی، این اقدام را گروگانگیری سیاسی دانست.

آقای گرامی مقدم در گفت و گو با سحام نیوز، سایت خبری حزب اعتماد ملی، با غیرسیاسی دانستن علی کروبی گفت: "بازداشت او بیشتر جنبه ی گروگانگیری دارد تا فشار را بر دیگر فرزندان آقای کروبی افزایش دهند."

No comments:

Post a Comment