Friday, February 25, 2011

مصلحی: دستگیری یک منافق و یک وابسته به سیا در ارتباط با ۲۵ بهمن

مصلحی: دستگیری یک منافق و یک وابسته به سیا در ارتباط با ۲۵ بهمن

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

۱۳۸۹/۱۲/۰۶
به دنبال اعتراضات مردم در تهران و شهرهای دیگر ایران در ۲۵ بهمن‌ماه که به کشته شدن دست‌کم دو نفر انجامید، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در دولت محمود احمدی‌نژاد، پنج‌شنبه شب از دستگیری دو نفر در ارتباط با این روز خبر داد.

آقای مصلحی که پیشتر وعده داده شده بود پنج‌شنبه شب اسنادی را از جریان «فتنه» منتشر کند، با حضور در یک برنامه تلویزیونی از دستگیری «یک منافق و یک عضو وابسته به [سازمان] سیا» در ارتباط با حوادث روز ۲۵ بهمن گذشته در ایران خبر داد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی برخلاف وعده تا پایان این برنامه تلویزیونی هیچ سندی مربوط به اعتراضات پس از انتخابات در ایران که مقامات حکومتی از آن به عنوان «فتنه» یاد می‌کنند افشا نکرد.

تجمع‌های ۲۵ بهمن که در پاسخ به درخواست مهدی کروبی و میرحسین موسوی با هدف حمایت از مردم مصر و تونس برگزار شد، با حمله نیروهای حکومتی در ایران به خشونت کشیده شد و در این میان تعدادی زخمی و دو تن به نام‌های صانع ژاله و محمد مختاری کشته شدند.

مقام‌های جمهوری اسلامی از صانع ژاله، دانشجوی رشته هنر و از کردهای اهل سنت پاوه، به عنوان «شهید بسیجی» یاد می‌کنند. وزیر اطلاعات نیز دو روز پیش از مصاحبه خود مرگ صانع ژاله را نتیجه یک «ترور» دانسته بود.

به گفته حیدر مصلحی در مصاحبه تلویزیونی، فردی که در ارتباط با روز ۲۵ بهمن توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده «ایرانی بوده و اسلحه داشته... و گلوله‌ای که با آن افرادی در این روز کشته می‌شوند همراه این فرد کشف شده است».

آقای مصلحی در مورد فرد وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا، سی‌آی‌ای، نیز گفت:‌ «... اطلاعاتی از صحنه‌های اغتشاشات را با توجه به افرادی که به کار گمارده بود دریافت و به سازمان سیا ارائه می‌کرد.»

به گفته وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، در تظاهرات ضدحکومتی روز ۲۵ بهمن تنها عده اندکی شرکت کرده بودند که تمام آنها «منافق و سلطنت‌طلب و ضدانقلاب» بودند.

No comments:

Post a Comment