Wednesday, February 23, 2011

کشور را از دست افراطیون حاکم بدر آورید هشدار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عقلا و مراجع در محکومیت حصر موسوی و کروبی

کشور را از دست افراطیون حاکم بدر آورید
کشور را از دست افراطیون حاکم بدر آورید
جرس: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ( شاخه خارج از کشور) در محکومیت حبس خانگی رهبران جنبش و بازداشت فعالان سیاسی در روزهای اخیر بیانیه ای صادر کرد و نسبت به رواج افراطی گری در کشور از سوی بخشی از جریان حاکم هشدار داد.



دراین بیانیه خطاب به مراجع و عقلا هشدار داده شده است: دست روی دست نگذارند و کشور را از دست افراطیون حاکم بدر آورند و تا دیر نشده جلوی اینهمه ظلم وخودکامگی و خودسری در حق شهروندان معترض را بگیرند و صدای آنها را بشنوند ، و همزمان به افراد جنبش سبز هشدار می دهیم که به دام رادیکالیسم و خشونتی که افراطیون حاکمیت اقتدارگرا خواهان آن است نیفتند و بدانیم که افراطی گری دام پهن شده افراطیون حاکم برای توجیه نیروهای خود برای سرکوب بیشتراست.

به گزارش نوروز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :



جنبش سبزی که در اعتراض به کودتای انتخاباتی سال گذشته در کشورمان شکل گرفت پس از بیست ماه راه پیمودن و به رغم بکار گیری همه شیوه های سرکوب از سوی حاکمیت اقتدارگرا همچنان زنده و پویا براه خود ادامه می دهد و حضور پرشور باورمندان به این جنبش در روز 25 بهمن ماه در خیابانهای تهران و دیگر شهرهای کشور در پاسخگویی به دعوت رهبران جنبش در حمایت از جنبش های مردمی تونس و مصر بخوبی اینرا نشان داد و اینکه افراد این جنبش تا دستیابی به اهداف خود از پای نخواهند نشست . تجربه ماههای گدشته اثبات کرده است که پناه بردن حاکمیت به شیوه های سرکوب و بازداشت فعالان سیاسی چاره ساز بحرانی که کشور را بدان گرفتار ساخته اند ، نیست و از اینرو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ( شاخه خارج از کشور ) برخورد های خشونت آمیز و موج گسترده بازداشت ها در روزهای اخیر به ویژه حصر و حبس خانگی رهبران جنبش و بازداشت برادران دکتر عبدالله ناصری و علی باقری اعضای شورای مرکزی سازمان را محکوم کرده و هشدار می دهیم که ادامه روند خشونت و سرکوب مشکل را حل نمی کند ، کما اینکه تا کنون حل نکرده است ، و تنها به بحرانی تر شدن اوضاع انجامیده است که پیامد آن قطبی شدن فضا و رشد رادیکالیسم بوده است.
بسمه تعالی



هشدار می دهیم که بخش های افراطی حاکمیت خواهان قطبی شدن فضا هستند. ایده آل آن ها این است که زمینه عقلانیت و اعتدال در عرصه عمومی و میان نیروهای سیاسی از بین برود. از یک سو با فشار آوردن بر بخش های معتدل حاکمیت در پی تهدید ومرعوب ساختن آنها بوده و حتی مجبور به مصاحبه و موضع گیری می کنند تا زمینه هرگونه اعتدال درمجموعه حاکمیت از بین برود و تحت فضای رعب و وحشت کسی جرئت ارائه راه حل های منطقی و اتخاذ مواضع مستقل ازخشونت طلبان حاکم را نداشته باشد ، و از سوی دیگر با سرکوب شدید منتقدان و معترضان و بستن کامل فضای هر گونه تحرک و عمل سیاسی و پیش رفتن در این مسیر تا حصر و حبس خانگی رهبران جنبش ، مخالفان خود رابه سوی رادیکالیسم و واکنش در برابر خشونت سوق می دهند.

آنها می خواهند فضایی ایجاد شود که امکان هرگونه تحرک معترضان و منتقدان مشفق واصلاح طلبانی که خواهان حل و استیفای حقوق ملت از طرق قانونی و مسالمت آمیز هستند، سلب شود، و میدان برای رشد گرایشات رادیکالیستی و خشنونت گرا باز شود. آنان فکر می کنند به این ترتیب می توانند صدای منتقدان خود را در میان روحانیت و مرجعیت و اصول گرایان معتدل خاموش کنند. امروز بخش افراطی حاکمیت اقتدارگرا دارد آخرین فرصت ها را برای حل مشکل کشور در چارچوب قانون اساسی و مصالح ملی از بین می برد.کسانی که امروز به بند و زندان کشیده شده اند یا در حصر و حبس خانگی افتاده اند یا آماج حملات سهمگین تبلیغاتی و سیاسی رسانه ها و تبلیغات دولتی قرار دارند آخرین کسانی هستند که با حاکمان کنونی با زبان منطق و قانون سخن گفته و خواهان حل مسالمت آمیز مشکلات دامنگیر کشورهستند. اما به نظر می رسد جریان اقتدارگرا به خاطر بقای خود حاضر است تمام کشور را به آتش بکشد، و تمامی دستاوردهای ملت در انقلاب اسلامی را به باد دهد.



هشدار می دهیم و از عقلا و مراجع و چهره های محترم و همه آنانی که دلسوز ملت و کشورند می خواهیم که دست روی دست نگذارند و کشور را از دست افراطیون حاکم بدر آورند و تا دیر نشده جلوی اینهمه ظلم وخودکامگی و خودسری در حق شهروندان معترض را بگیرند و صدای آنها را بشنوند ، و همزمان به افراد جنبش سبز هشدار می دهیم که به دام رادیکالیسم و خشونتی که افراطیون حاکمیت اقتدارگرا خواهان آن است نیفتند و بدانیم که افراطی گری دام پهن شده افراطیون حاکم برای توجیه نیروهای خود برای سرکوب بیشتراست.



«همانا وعده خدا( پیروزی عدالت خواهان ) حق و حتمی است و در این مسیر آنهایی که به این پیروزی یقین و باور ندارند شما را نترسانند وخفیف و سبک نکنند »( سوره روم آیه 60).
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج کشور) همچون گذشته در همراهی با جنبش سبز از هیچگونه کوشش و هزینه دهی دریغ نخواهد کرد و با توجه به شرایط کنونی از همه باورمندان به این جنبش دعوت می دهد که حرکت های خود را در همراهی با « شورای هماهنکی راه سبز امید » و منشورسبزی که به امضای دو رهبر زندانی جنبش رسیده است ، سامان دهند . قطعا وحدت و هماهنگی افراد جنبش دریایی خروشان خواهد ساخت که استبداد و ظلم را فرو خواهد خورد و در ساحل عدالت و آزادی و مردمسالاری اش مردم رنج کشیده ما به آرامش و امنیت و رفاه دست می یابند .

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج کشور)
04/12/1389

No comments:

Post a Comment