Sunday, February 27, 2011

احمد منتظری به رهبر ایران پیشنهاد تشکیل شورایی پنج نفره داد

احمد منتظری به رهبر ایران پیشنهاد تشکیل شورایی پنج نفره داد

احمد منتظری

احمد منتظری می گوید که برای تمامیت ارضی ایران احساس خطر می کند

احمد منتظری با نوشتن نامه‌ای از آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران درخواست کرد شورایی پنج نفره‌ با حضور خود و میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل دهد، بلکه در آنجا راه حلی برای مشکلات کشور پیدا شود.

دراین نامه که در وبسایت آقای منتظری منتشر شده آمده است "آقایان موسوی، کروبی، خاتمی، هاشمی رفسنجانی و حضرتعالی طی این سی سال نخست وزیر و رئیس مجلس و رئیس جمهور بوده‌اید. با تشکیل این جلسه پنج نفره و گفتگوی مستقیم و دوستانه می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد."

آقای منتظری در ادامه نامه خود هشدار داده است: "اگر روند کنونی ادامه یابد باعث ریزش بیشتر نیروهای متعادل و بالا آمدن نیروهای رادیکال و تندرویی خواهد شد و چه بسا در آینده ابتکار عمل از دست جنابعالی نیز خارج شود."

اشاره آقای منتظری به اتفاقات پس از آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال گذشته است که طی آن ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.

در آخرین تظاهرات اعتراضی در روزهای 25 بهمن و اول اسفند سه نفر کشته شدند و مخالفان حکومت ایران هشدار داده اند که به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

احمد منتظری در ادامه نوشته است: "آقایان موسوی و کروبی از همفکران و همکاران قدیمی و دوستان واقعی جنابعالی و نظام هستند. اینکه آنان حاضر نیستند بر خلاف عقاید خود حرفی بزنند یا عملی انجام دهند قابل تقدیر است آنهم در مقابل کسانی که در ظاهر خود را مطیع جنابعالی جلوه می‌دهند اما در واقع خیرخواه شما نیستند و فقط منافع خود را در نظر دارند."

آقای منتظری هم چنین در نامه خود با اشاره به اصولی از قانون اساسی که به آزادی بیان و قلم در آنها تصریح شده است به زندانیان سیاسی اشاره کرد که بدون هیچگونه گناهی محکوم شده و به زندان رفته‌اند.

او جرم آن‌ها را انتقاد از تخلفات مسئولان و پیشنهاد برای اصلاح امور دانسته که به گفته وی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

آقای منتظری در گفت‌و‌گو با بی‌بی سی فارسی درباره این نامه گفت: "من واقعا برای تمامیت ارضی ایران احساس خطر می‌کنم. نگرانم بر اثر تندرویهایی که از سوی دو طرف انجام شود بنیانهای اجتماعی جامعه فرو بریزد."

او در ادامه از کسانی که قدرت دارند خواست که با ابتکار عملی انقلابی مملکت را نجات دهند تا امید به اصلاحات جای فکر فروپاشی و براندازی را بگیرد و بجای برخورد رودرو در خیابان‌ها که آثارش زیانبارش تا نسلهای بعد هم خواهد ماند همه با یکدیگر به گفتگو بنشینند.

همزمان با ایجاد محدودیت‌ها و بی‌خبری از وضعیت میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی طی دو هفته گذشته، شخصیت‌ها و نهادهای نزدیک به رهبران مخالفان هشدار داده‌اند که در صورت تداوم حصر خانگی آن‌ها، از هواداران خود خواهند خواست که دوباره به خیابان‌ها بیایند.

در آخرین واکنش شورای هماهنگی راه سبز امید با حمایت از درخواست تشکل‌های سیاسی جنبش سبز برای راهپیمایی در سه شنبه دهم اسفند اعلام کرد این راهپیمایی از ساعت پنج بعدازظهر از میدان امام حسین تهران به سوی میدان آزادی برگزار می‌شود.

No comments:

Post a Comment