Friday, February 25, 2011

افزایش فشار جامعه بین المللی بر قذافی

افزایش فشار جامعه بین المللی بر قذافی

عکس از: AFP

فشار بین المللی بر معمر قذافی رهبر لیبی شدت می گیرد. اقدامات وی در سرکوب خشن معترضان مخالف با محکومیت گسترده روبرو شده است.

کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت اتحادیه باید «اقدامات محدود کننده ای» را علیه لیبی، از جمله ممنوعیت مسافرت مقام ها و مسدود کردن دارائی های آنها، بررسی کند.

آلمان، اتحادیه اروپا را تشویق می کند سلسله تحریم هایی علیه لیبی برقرار سازد. آسوسیتد پرس به نقل از وزیر امور خارجه آلمان می گوید «ما نمی توانیم تحریم های را کنار بگذاریم.»

در این میان، آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو گفت وی پیشنهاد خواهد کرد شورای ناتو جلسه فوق العاده ای برای بحث درباره وضع لیبی تشکیل دهد.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید گزارش هایی که درباره کشتارهای جمعی در لیبی می رسد باید موجب شود جامعه بین المللی برای متوقف ساختن خشونت گام پیش بگذارد.

پیلای که روز جمعه در جلسه فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخن می گفت، خواست درباره گزارش هایی که حاکی است نیروهای امنیتی لیبی هزاران تن را کشته یا مجروح کرده اند تحقیقات مستقلی انجام گیرد.

همچنین قرار است روز جمعه، بان کی - مون دبیر کل سازمان ملل متحد در جلسه ای که شورای امنیت برای بحث درباره لیبی تشکیل می دهد سخن بگوید.

وزیر امور خارجه فرانسه به رادیو فرانسه گفت کشور وی و بریتانیا به اتفاق تحریم های کامل تسلیحاتی و اقتصادی علیه لیبی و نیز اقدام دادگاه بین المللی را برای رسیدگی به موارد جنایت علیه بشریت در آن کشور، پیشنهاد می کنند.

No comments:

Post a Comment