Friday, February 25, 2011

ادامه تظاهرات ضد دولتی در بحرین

ادامه تظاهرات ضد دولتی در بحرین

Hundreds of people held a memorial protest march in honor of Buhameed, who died of injuries sustained last week when the army opened fire on anti-government protesters.
عکس از: AP

در منامه پایتخت بحرین، ده ها هزار معترض در میدان اصلی شهر همچنان بر خواسته خود مبنی بر استعفای دولت و اصلاحات دموکراتیک پافشاری می کنند.

معترضان روز جمعه در حالی که پرچم های بحرین را در دست داشتند و شعار می دادند میدان لولو را پر کردند.

دولت جمعه را روز سوگواری برای ۷ تن که در اعتراضات دو هفته پیش کشته شدند اعلام کرده است. رهبری اعتراضات را اقلیت شیعه کشور که می خواهد دولت سنی اصلاحاتی انجام دهد، برعهده داشته است.

در این میان، سی ان ان می گوید یک رهبر مخالفان شیعه که در تلاش برای بازگشت به بحرین به خود تبعیدی در لندن پایان داد، همچنان در لبنان در بازداشت به سر می برد.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از حسن هشیمه، رهبر جنبش اپوزیسیون حق می گوید مقام های لبنانی گذرنامه وی را ضبط کرده اند و اضافه می کند که به اعتقاد آنها یک حکم بین المللی برای دستگیری وی وجود دارد.

در اوائل هفته، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، هشیمه و حدود ۲۴ فعال شیعه دیگر را در نشانه ای از حسن نیت نسبت به تظاهرکنندگان بخشود. وی همچنین صدها زندانی سیاسی را آزاد کرد.

در واشنگتن، روز جمعه کاخ سفید بیانیه ای صادر کرد که در آن گفته می شود تام دونیلون مشاور امنیت ملی تلفنی با ولیعهد بحرین صحبت کرد.

در بیانیه آمده است دونیلون حمایت خود را از تلاش های دولت بحرین برای گشودن باب گفت و شنود درباره اصلاحات سیاسی ابراز داشت.

No comments:

Post a Comment