Wednesday, February 23, 2011

هشدار به حکومت جمهوری اسلامی درباره «حذف فيزيکی» مهدی کروبی

هشدار به حکومت جمهوری اسلامی درباره «حذف فيزيکی» مهدی کروبی

۱۳۸۹/۱۲/۰۴
نزديکان مهدی کروبی با انتشار نامه ای، مسئول هر گونه اتفاقی برای آقای کروبی و همسر وی را حکومت جمهوری اسلامی ايران دانسته و از «اشغال» مجتمع مسکونی محل زندگی آنها از سوی نيروهای امنيتی خبر داده اند. همزمان مجموعه فعالان حقوق بشر خواستار واکنش بين المللی به سلب امنيت رهبران معترضان ايران شده اند.

در نامه خانواده آقای کروبی که سايت «سحام نيوز» - ارگان رسانه ای اين رهبر مخالفان- منتشر کرده است، اعلام شده که پس از يورش دو روز قبل نيروهای امنيتی به منزل مهدی کروبی و حبس ايشان و فاطمه کروبی در اتاق های جداگانه، ماموران امنيتی با مستقر شدن در داخل ساختمان، کوچه را تخليه کرده اند.

به گزارش اين سايت، ماموران اطلاعاتی از صبح روز چهارشنبه با انتقال خودرو و تجهيزات خود به داخل ساختمان، اين مجتمع را به صورت کامل اشغال کردند.

به دنبال اعتراض های روز ۲۵ بهمن در تهران و شهرهای بزرگ ايران که با فراخوان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی صورت گرفت فشارهای امنيتی بر اين دو رهبر مخالفان تشديد شده است و ماموران اقدام به ايجاد ميله های آهنی مقابل کوچه ورودی منزل ميرحسين موسوی کرده اند.

سحام نيوز در گزارش خود می افزايد که «مايحتاج آقای کروبی و همسر ايشان در حال حاضر و از ۱۰ روز قبل توسط نيروهای امنيتی تامين می شود که اين موضوع باعث نگرانی از ايجاد يک برنامه حذف فيزيکی با استناد به مواد مشابه می شود.»

اين سايت از «صحت و سلامت» مهدی کروبی و همسر وی تا قبل از حبس خانگی آنها خبر داده و نوشته است: «هرگونه پيشامد اتفاقی پس از اين و به جهت استفاده از اقلام خوراکی تهيه شده توسط ماموران اطلاعات برای ايشان، به عهده مقامات حکومتی خواهد بود.»

نزديکان اين رهبر مخالفان در باره «هرگونه برنامه برای حذف فيزيکی مهدی کروبی و فاطمه کروبی» به حکومت جمهوری اسلامی و ماموران امنيتی هشدار داده اند و اعلام کرده اند، «عواقب اين اقدامات، دودی است که به چشم حکومت خواهد رفت.»

در همين حال، مجموعه فعالان حقوق بشر در بيانيه ای، دولت ايران را مسئول حفظ سلامت، امنيت جسمی و جانی رهبران مخالفان دولت دانسته و خواستار واکنش جامعه بين المللی به سلب امنيت آنها شدند.

در اين بيانيه تاکيد شده است: «اکنون بر عهده جامعه بين الملل است که با سرلوحه قرار دادن ميثاق های حقوق بشری به عنوان قاعده ای جهانشمول از اقدام های محافظه کارانه و سياسی در اين خصوص دست کشيده و ضمن اتخاذ مواضعی قاطع، حکومت ايران را برای رعايت حقوق انسانی شهروندان خود با توسل به تمامی روش های مشروع مجاب کنند.»

مقام ها و رسانه های هوادار حکومت جمهوری اسلامی ايران از اعتراض های پس از انتخابات به عنوان «فتنه» و رهبران آنها را «سران فتنه» معرفی می کنند.

هفته گذشته، نمايندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد شديد با ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و صدور حکم اعدام برای آنها شدند.

روز چهارشنبه، روزنامه جام جم وابسته به راديو و تلويزيون دولتی ايران، مصاحبه ای با روح الله حسينيان، نماينده تهران در مجلس انجام داده که وی با اشاره به گزارش کميته رسيدگی به حادثه ۲۵ بهمن گفته است که «بر اساس گزارش نهايی اين هيئت، موسوی و کروبی مفسد فی الارض شناخته شده اند.»

کميته رسيدگی به حوادث ۲۵ بهمن هفته گذشته از سوی علی لاريجانی، رييس مجلس، تشکيل شد و اعضای آن شامل غلامعلی حدادعادل، رييس کميسيون فرهنگی مجلس، علاءالدين برجرودی رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، علی شاهرخی رييس کميسيون قضايی، ابراهيم نکونام رييس کميسيون اصل ۹۰ مجلس و روح الله حسينيان رييس کميسيون شوراها و امور داخلی مجلس هستند.

آقای حسينيان درباره پيشنهادهای اين کميته که قرار است روز يکشنبه به مجلس ارائه شود، گفته است: «در اين پيشنهادها ذکر شده که با توجه به اينکه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به مقابله با نظام برخاستند، مفسد فی الارض شناخته شده و بايد محاکمه و به سزای اعمال خود برسند.»

بر اساس قانون مجازات اسلامی، حکم افراد متهم به مفسد فی الارض، اعدام است.

وی تاييد کرد که «در حال حاضر تصميم گرفته شده است تا مهدی کروبی و ميرحسين موسوی در منزل خود، محدود شوند و ارتباط آنها نيز کم شود.»

No comments:

Post a Comment