Wednesday, February 23, 2011

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا چهارشنبه 4 اسفند 2569


سلام،
چهارشنبه 4 اسفند 89، 23 فوریه 2011 میلادی
در مورد 11 موضوع امروز صحبت می کنیم.
موضوع اول اینکه تشییع جنازه شهید جنبش سبز و جنبش دانشجویی، حامد نور محمدی، در شیراز به خشونت کشیده شد. مزدوران حکومتی سعی کردند با ضرب و شتم، با اعمال خشونت در خوابگاه و در محوطه دانشگاه در مراسم تشییع جنازه این شهید جو خفقان ایجاد کنند. به همین دلیل هم در محافل مختلف مطرح است که سه شنبه آینده دهم اسفند، که مراسم هفتم این شهید می تواند باشد و دو شهید قبلی که از قضا هر سه شهید جنبش سبز از جنبش دانشجویی ایران هم هستند، می تواند تبدیل به حرکتی سراسری در تمام دانشگاه های کشور و راهپیمایی عمومی در خیابانها شود. به نظر من این کار درستی هم می تواند باشد، چرا که دانشگاه به عنوان کانون جوشان حرکت آزدیخواهی مردم ایران سه شهید به جنبش آزادیخواهی مردم ایران هدیه کرده و این وظیفه ماست که همگی در پشتیبانی از دانشگاه، سه شنبه آینده دهم اسفند اگر دعوتی از جانب جناحهای مختلف صورت بگیرد پا در خیابان بگذاریم و از دانشجویان کشور پشتیبانی و قدردانی بکنیم. دانشگاه هنر که یک هفته اعلام اعتصاب کرده بود به مناسبت شهادت صانع ژاله کماکان در اعتصاب به سر می برد.
نکته دوم اینکه ماموران امنیتی به منزل آقای کروبی حمله کردند، او و خانم فاطمه کروبی را در اتاقهای جداگانه نگه داشتند، تمام خانه را گشتند، مثل موقعی که می ریزند کسی را دستگیر بکنند همه وسایل را بردند، قفل های درها را عوض کردند. آقای شجونی هم که این روزها در نوکری حکومت مسابقه گذاشته دایماً مطرح می کند که آقای کروبی را خلع لباس بکنند. ایشان نمی داند که اتفاقاً اینجوری هم آقای کروبی راحتتر می شود و هم نزد مردم محترم تر می شود. به هر حال بعد از دستگیری آقای علی کروبی، پسر آقای کروبی، دو پسر دیگر هم تحت تعقیب قرار گرفتند و حکومت سعی کرده که فشار را به این ترتیب بر قهرمان شجاع جنبش سبز مردم ایران افزایش بدهد و او را در تنگنا قرار دهد. مشاور آقای کروبی مطرح کرده که احتمالاً به دلیل اینکه آقای کروبی و خانم کروبی و همینطور آقای موسوی و خانم رهنورد ناچارند که از غذاهایی که حکومت به آنها می دهد بخورند و هیچ اطمینانی به حکومت گران نیست که این رهبران جنبش را مسموم نکنند، به احتمال زیاد از غذا خوردن امتناء خواهند کرد و بنابراین باز هم فکر می کنم این تایید مجددی خواهد شد که اگر حرکتی سه شنبه 10 اسفند قرار باشد اتفاق بیافتد، حضور یکپارچه ما می تواند که به حکومت نشان بدهد که ملت پشت آقایان کروبی و موسوی ایستاده و حاضر نیست که اجازه بدهد که بی سر وصدا حکومت به حصر کردن آنها ادامه بدهد و یا خدای نکرده جان آنها را در معرض خطر قرار بدهد. این را هم بگویم که پاره ای از پیشنهادات دوستان می دهند که حمله بکنیم و مسیر راهپیمایی رفتن و آزاد کردن آقایان از حصر باشد که البته به دلیل جای منزل آقای موسوی در مورد ایشان تقریباً عملی نیست و زود است. در مورد آقای کروبی هم این خطر هست که اگر در این مرحله این کار انجام شود ممکن است که خود مزدوران حکومتی با شلوغ بازی که در می آورند، خدای نکرده در ازدحام جمعیت دست به ترور ایشان بزنند و بعد بیاندازند گردن جنبش. آزاد کردن این رهبران از حصر در دستور جنبش قرار دارد اما در مراحل بعدی و بسیج بیشتر و حرکتهای بزرگتر که امکان نگهداری آنها، حفظ سلامتشان و استقرار آنها در ستاد هدایت جنبش عملی باشد.
نکته سوم اینکه علی یزدان پناه و سارا باقری از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دستگیر شدند، همینطور علی رزاقی، فعال سیاسی در مشهد. علی رضایی سخنگوی ستاد 88 استان گلستان، بهزاد ذبیحی هموطن ما در شهر ساری از دستگیرشدگان روز گذشته هستند. 265 نفر از فعالین حقوق بشر و مدنی ایران هم طی نامه ای خواهان آزادی دکتر ابراهیم یزدی شدند. خانم شیرین عبادی هم در مصاحبه ای ضمن محکوم کردن حمله به منزل آقای کروبی، کشته شدن شهیدان 25 بهمن را کار رژیم دانست. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشرهم طی نامه ای خواهان انتصاب گزارشگر ویژه از سوی سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در ایران شدند.
نکته چهارم اینکه بعد اینکه اندیشکده راهبردی امنیت نرم جمهوری اسلامی که به احتمال زیاد کاملاً وابسته به بخش اطلاعاتی سپاه است، اسامی پاره ای ناشرین و نشریات را ذکر کرده بود امتیاز نشر 10 ناشر لغو شده که از زمره آنها ناشران بسیار باسابقه ای مثل نشر آگاه و یا اختران و یا جیحون قرار دارند.
نکته پنجم اینکه منابع دیپلماتیک که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که به پیشنهاد شش کشور بریتانیا، آلمان، فرانسه، هلند، جمهوری چک و یونان در اجلاس ماه مارچ وزرای خارجه اتحادیه اروپا، در لیست تحریم قرار دادن ناقضین حقوق بشر در ایران در دستور قرار خواهد گرفت. منابع دیپلماتیک خبر می دهند که آمریکا هم لیست دومی را برای کسانیکه در ایران دست به سرکوب و کشتار مردم و نقض حقوق بشر زدند تهیه کردند و بزودی اعلام خواهند کرد.
نکته ششم اینکه ویراسته دوم منشور سبز منتشر شده و در آن تاکید بر برگزاری انتخابات آزاد و اعلامیه جهانی حقوق بشر شده. همینطور در آن صحبت از حاکمیت ملی به میان آمده.
نکته هفتم اینکه حرکت تبلیغاتی حکومت در فرستادن دو ناو جنگی برای عبور از کانال سوئز و رفتن به سواحل سوریه که کار عجیب و غربی هم نیست، 300 هزار دلار باید حق عبور بدهند به دولت مصر و دولت مصر هم جلوگیری نمی کند، دست آویز حکومت شده. خیلی ها معتقدند که در این شرایط حکومت این کار را انجام می دهد که بلکه بتواند از آن یک پیروزی برای خود درست کند، یک جنجال بین المللی و داخلی درست کند که از زیر فشار موج دموکراسی خواهی مردم و کشورهای منطقه بلکه به این ترتیب بیرون بیاید.
نکته هشتم اینکه آقای فرهاد جعفری، نویسنده ای که از آقای احمدی نژاد چندین بار پشتیبانی کرده، در مقاله بلند بالایی مطرح کرده که سی سال روحانیون خودی و غیر خودی کردند و پیشنهاد کرده که ولایت فقیه را بردارید و رئیس جمهوری را شخص اول مملکت بکنید و روحانی سالاری را کنار بگذارید. بنظر می رسد که حرفهایی را که آقای رحیم مشایی و دیگران جرات نمی کنند بزنند، آقای جعفری در این مقاله مطرح کرده. نکته نهم اینکه آقای حسین الله کرم گفته که آقای هاشمی رفسنجانی آقای منتظری ثانی باید بشود و آقایان ناطق نوری، حسن روحانی، قالیباف، ری شهری و امامی کاشانی کماکان خواص بی بصیرت باقی ماندند.
نکته نهم اینکه آقای محسنی اژه ای شاید برای شصتمین بار تا به حال از این قپی ها آمده که از این به بعد هر کس از این سران فتنه حمایت کند ضد انقلاب است. ایشان متوجه نیست که ظاهراً اگر انقلاب این است که آقای اژه ای و دوستانشان مدافع آن هستند، بیش از نود و پنج درصد مردم ایران حامی سران جنبش سبز و ضد این انقلاب هستند.
نکته یازدهم اینکه آقای قذافی لغاتی را بکار برده در نطق بسیار احساساتی و عصبانی که خیلی خیلی شبیه آقای خامنه ای است. ایشان از جمله مثلاً مطرح کرده که من رهبر انقلابم و تا ابد در این سمت می مانم. چیزی که البته آقای خامنه ای هم دارد. یا مخالفین خود را مزدوران آمریکا و نقشه آمریکا دانسته و حشرات نامیده مثل آقای خامنه ای که مخالفین را میکروب نامید و صبح تا شب هم البته هر مخالفی از دید ایشان مخالف آمریکا و دشمن است. یا قرار است که مزدور از چاد بیاورند آنچنانکه آقای خامنه ای از حزب ا... لبنان آوردند. به هر صورت در لیبی وزیر کشور استعفا کرده، وزیر دادگستری استعفا کرده بود و در سازمان ملل هم معاون هیئت نمایندگی لیبی که استعفا کرده بود درخواست کرده که از شورای امنیت که منطقه ممنوعه پروازی در لیبی گذاشته شود. چرا که جنگ مغلوبه شده و خیابانها پر از جنازه شده و کماکان اوضاع ادامه دارد.
اندکی صبر سحر نزدیک است.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی.

No comments:

Post a Comment