Saturday, February 26, 2011

گزارش: نیروهای وفادار به قذافی مردم را از داخل خودروها به گلوله می بندند

گزارش: نیروهای وفادار به قذافی مردم را از داخل خودروها به گلوله می بندند

Libyan anti-regime demonstrators gesture at a burnt police station in the eastern city of Tobruk on February 25, 2011
عکس از: AFP

معترضان در لیبی روز جمعه به تلاش جدیدی برای برکناری معمر قذافی دست زدند، در همین حال گزارش ها حاکی است که نیروهای دولتی به تظاهرکنندگان در پایتخت تیراندازی می کنند.

خبرگزاری ها به نقل از ساکنان شهر می گویند نیروهای وفادار به قذافی در چندین ناحیه طرابلس، پس از آن که معترضان در پی نماز جمعه راه پیمایی را آغاز کردند، آتش گشودند.

طرابلس مرکز سرزمینی است که رژیم قذافی هنوز کنترل می کند و روز به روز کوچکتر می شود. قیامی که هفته پیش آغاز شد، بخش شرقی لیبی را در کنترل شورشیان قرار داده است و بر حمایت از جنبش مخالف دولت در غرب افزوده می شود.

روز پنجشنبه، در خشونت در شهر زاویه، در حدود ۵۰ کیلومتری غرب طرابلس حدود ۲۳ تن کشته شدند.

قذافی روز پنحشنبه در سخنانی تلفنی که از تلویزیون پخش شد، مخالفانش را متهم کرد که زیر نفوذ اوسامه بن لادن قرار دارند.

قذافی خطاب به شهروندان زاویه گفت نیروهای القاعده داروهای تخدیر کننده به جوانان شهر خورانده اند تا آنها را به نا آرامی تحریک کنند. گزارش های مستقل خبری القاعده را به قیام ارتباط نمی دهد.

نیروئی که از طرف دولت به شورشیان حمله می کند، قوایی است که قذافی - که به ژنرال های خود بی اعتماد است - طی سال ها به وجود آورده است و از تیپ های مخصوص به فرماندهی پسرانش، بخش هایی از ارتش که به قبیله او و متحدانش وفادار هستند و لژیون های مزدوران آفریقایی تشکیل می شود.

گزارش می رسد شبه نظامیان مسلح و وفاداران قذافی در سراسر طرابلس حرکت می کنند و مخالفان را از داخل اتومبیل های شاسی بلند - اس یو وی - به گلوله می بندند. گفته می شود ماموران امنیتی کسانی را که به رژیم وفادار تلقی نمی شوند بازرسی می کنند.

No comments:

Post a Comment