Friday, February 25, 2011

واکنش مخالفان به اظهارات وزیر اطلاعات ایران در مورد جنبش سبز

واکنش مخالفان به اظهارات وزیر اطلاعات ایران در مورد جنبش سبز

عکس از: AP

اظهارات وزیر اطلاعات ایران در مورد جنبش مخالفان، واکنش های زیادی به همراه داشته است. حیدر مصلحی، پنجشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی، مشاوران ارشد میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و سازمان های امنیتی غربی متهم کرد. وی اعتراض های روز ۲۵ بهمن را افتضاح بزرگی برای مخالفان توصیف و ادعا کرد تصاویر پخش شده اعتراض ها از شبکه های ماهواره ای، تصاویر دستکاری شده قدیمی و بیشتر مربوط به افراد عادی بوده که در حال خرید شب عید بوده اند. وی همچنین کشته شدن مخالفان در جریان رخدادهای ۲۵ بهمن را کار نفاق دانست.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، که آقای مصلحی او و مشاور مهدی کروبی را به ارتباط با سرویس های امنیتی غرب و مجاهدین خلق متهم کرده، در واکنشی صریح به سخنان وزیر اطلاعات گفته است که حیدر مصلحی در لباس پیامبر، روی گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر را سفید کرده است.

اردشیر امیر ارجمند، با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات در مورد جنبش مخالفان در ایران، اظهارات وی را نشانه ضعف و ناتوانی در برابر مخالفان دانسته و وی را متهم به خیانت به کشور کرده است.

وزیر اطلاعات در مصاحبه پنجشنبه شب خود، مجتبی واحدی، سخنگو و مشاور مهدی کروبی را نیز به شدت مورد حمله قرار داد و وی را متهم به ارتباط با بیگانگان کرد.

آقای واحدی در واکنش به این ادعاها، سیستم اطلاعاتی ایران را یکی از پوشالی ترین سیستم های اطلاعاتی دانسته و گفته است تظاهرات ۲۵ بهمن که وزیر اطلاعات آن را یک افتضاح بزرگ برای مخافان دانسته، برای حکومت گران تمام شده است.

وب سایت کلمه که اخبار و و دیدگاه های میرحسین موسوی را بازتاب می دهد، در گزارشی پیرامون اظهارات شب گذشته وزیر اطلاعات، وی را با سعید الصحاف آخرین وزیر اطلاع رسانی صدام حسین مقایسه کرده و نوشته است واقعیت این است که مصلحی به اندازه سعید الصحاف هم کارش را بلد نبود.

ندای سبز ایران، دیگر وب سایت نزدیک به مخالفان، سخنان وزیر اطلاعات را در مجموع به نفع مخالفان ارزیابی کرده و نوشته است حیدر مصلحی، مشاوران موسوی و کروبی در خارج از کشور را معرفی کرد و جنبش سبز را یک جنبش زنده در ایران دانسته که دستگاه های اطلاعاتی تنها توانسته اند ۲۰ درصد آن را شناسایی کنند.

No comments:

Post a Comment