Monday, February 28, 2011

مشاور کروبی: دستگیری رهبران معترضان به صلاحدید آیت الله خامنه ای انجام شد

مشاور کروبی: دستگیری رهبران معترضان به صلاحدید آیت الله خامنه ای انجام شد

مهدی کروبی و میر حسین موسوی

اقدام جدی علیه کروبی از قبل از 25 بهمن و علیه موسوی از روز 25 بهمن شروع شد

مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت ایران، گفت که دستگیری آقایان موسوی و کروبی، بعد از کسب تکلیف صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه از آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

آقای واحدی در مصاحبه با بی بی سی فارسی اظهار داشت که بنابر خبر های رسیده از تهران، صادق لاریجانی در مورد تبعات دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی تردید داشته، اما آیت الله خامنه ای به او گفته است که جمع بندی انجام شده در دفتر رهبری نشان داده که این اقدام، مساله ای ایجاد نخواهد کرد.

مشاور مهدی کروبی تاکید کرد که به گفته آیت الله خامنه ای، مسئولیت جمع بندی هزینه های دستگیری رهبران معترضان به انتخابات، با مجتبی خامنه ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اظهارات مجتبی واحدی، ساعاتی پس از آن صورت گرفته که سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، گزارش داد که آقای موسوی و مهدی کروبی، به همراه همسران خود زهرا رهنورد و فاطمه کروبی دستگیر شده و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده اند.

به گزارش این سایت، بازداشت این چهار نفر و انتقال آنها به زندان قطعی است، اما زمان دقیق انتقالشان به زندان مشخص نیست.

در همین حال، خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام قضايی که حاضر به ذکر نام خود نشده، ضمن تكذيب خبر بازداشت آقایان موسوی و كروبی اعلام كرده است: "اين دو در حال حاضر در منازل خود به سر می‌برند و تنها محدوديت‌هايی در تماس‌های آنان با عناصر مشكوك اعمال شده است."

در پی انتشار این خبر، فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در یک گفت و گوی کوتاه با سایت کلمه، خبر تکذیب بازداشت پدر و مادر خود را به شدت رد کردند.

دختران میرحسین موسوی گفته اند:" تنها هنگامی عدم صحت خبر بازداشت پدر و مادرمان برای ما مشخص و قابل باور خواهد شد که فورا آنها را در خانه پدری خود و بدون تهدید یا حضور نیروهای امنیتی یا نظامی در صحت و سلامت کامل فیزیکی و روحی همانگونه که تا پیش از ناپدید شدن بوده اند، دیدار کنیم."

خبر "زندانی شدن" آقایان موسوی و کروبی، یک شب قبل از روزی اعلام شده که قرار است معترضان به درخواست "شورای هماهنگی راه سبز امید" در حمایت از این دو رهبر مخالفان دست به راهپیمایی بزنند.

این تشکل نزدیک به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، چند روز پیش با صدور بیانیه ای پیش از هواداران "جنبش سبز" خواست تا در اعتراض به سلب آزادی این دو از سوی نیروهای امنیتی، روز سه‌شنبه دهم اسفند به راهپیمایی بپردازند.

بر اساس این بیانیه، راهپیمایی روز سه شنبه (فردا)، از ساعت پنج بعدازظهر و از میدان امام حسین تهران به سوی میدان آزادی برگزار می شود.

No comments:

Post a Comment