Tuesday, March 1, 2011

فرزند مهدی کروبی از 'بازداشت غیر رسمی' او خبر داد

فرزند مهدی کروبی از 'بازداشت غیر رسمی' او خبر داد

مهدی کروبی

به گفته برخی شاهدان، محل اقامت مهدی کروبی به طور کامل تخلیه شده است

یکی از فرزندان مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، خبر بازداشت غیررسمی پدرش و انتقال او و همسرش به مکانی نامعلوم را تایید کرد. همزمان، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، برای اولین بار به طور رسمی، تایید کرد که ارتباطات تلفنی، رفت و آمد و اینترنت میرحسین موسوی و مهدی کروبی کاملا قطع شده است.

فرزند مهدی کروبی، امروز ۹ اسفند (۲۸ فوریه) به بی‌بی سی فارسی گفت مهدی و فاطمه کروبی توسط نیروهای امنیتی از منزل به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

پیشتر، برخی منابع خبری از انتقال مهدی کروبی و همسرش و نیز میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به مکانی نامعلوم و "خانه ای امن" گزارش داده بودند.

سایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، روز گذشته اظهارات یکی از همسایگان مهدی کروبی را نقل کرده بود که می‌گفت نیمه شب پنج شنبه شاهد حضور هشت ماشین ون نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان و ورودی پارکینگ منزل آقای کروبی بوده و "پس از دقایقی همگی به همراه یک ماشین که از داخل پارکینگ درآمده محل را ترک کرده‌اند".

به گزارش این شاهد عینی بعد از آن، ساختمان به طور کامل تخلیه و چراغ‌های منزل آقای کروبی خاموش شده است.

فرزند آقای کروبی همچنین به بی بی سی گفت که برادرش علی کروبی نیز تحت فشار است تا به دروغ، به جاسوسی برای یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعتراف کند.

سایت سحام نیوز، هفته گذشته از بازداشت علی کروبی خبر داده بود. اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی که دبیرکلی آن را مهدی کروبی بر عهده دارد، امروز در گفت و گو با بی بی سی، بازداشت علی کروبی را تایید کرد.

وی بازداشت علی کروبی را نوعی اعمال فشار علیه دیگر فرزندان مهدی کروبی دانست.

سحام نیوز دیروز اظهارات یکی از همسایگان مهدی کروبی را نقل کرده بود که می‌گفت نیمه شب پنج شنبه شاهد حضور هشت ماشین ون نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان و ورودی پارکینگ منزل آقای کروبی بوده و "پس از دقایقی همگی به همراه یک ماشین که از داخل پارکینگ درآمده محل را ترک کرده‌اند"

فرزند مهدی کروبی در بخش دیگری از مصاحبه خود با بی‌بی سی فارسی، همچنین از تصرف خانه محمد حسین کروبی، فرزند ارشد آقای کروبی از سوی نیروهای امنیتی خبر داد و افزود که ماموران، نوه‌های این رهبر اصلاح طلب را "از رفتن به مدرسه باز داشته‌اند".

تایید رسمی قطع کلیه ارتباطات موسوی و کروبی

از سوی دیگر، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، امروز برای اولین بار به طور رسمی خبر قطع کلیه "ارتباطات تلفنی و اینترنتی و رفت و آمد" رهبران معترضان به دولت را تایید کرد.

پبشتر، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه خواستار قطع کلیه ارتباطات میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده بود.

به گزارش سایت خبرآنلاین، آقای محسنی اژه ای بدون توضیح بیشتر هشدار داده است که "اگر این افراد از موضع خود دست برندارند، اقدامات بعدی انجام خواهد شد".

سایت سحام نیوز در خبر شب گذشته خود راجع به انتقال مهدی و فاطمه کروبی به خارج از منزل، عنوان کرده بود که این انتقال در‌‌ همان روزی رخ داده که جوی به شدت امنیتی در تهران حاکم بوده و از صبح آن روز نیز اعلام شده بود که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، قصد انجام مصاحبه‌ای تلویزیونی را دارد.

با وجود اعلام قبلی رسانه‌های حامی دولت مبنی بر اینکه آقای مصلحی قصد دارد پنجشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی خود اطلاعات جدید و مهمی را با مردم درمیان بگذارد، در عمل خبر تازه‌ای در جریان این مصاحبه اعلام نشد.

شورای هماهنگی "راه سبز امید"، نزدیک به میرحسین کروبی و مهدی کروبی، از هواداران این دو خواسته است که در اعتراض به سلب آزادی آنها توسط نیروهای امنیتی، روز سه شنبه دهم اسفند دست به راهپیمایی بزنند.

این شورا، ساعت راهپیمایی را پنج بعد از ظهر و مسیر آن را از میدان امام حسین تهران به سوی میدان آزادی اعلام کرده است.

No comments:

Post a Comment