Tuesday, March 1, 2011

اقتدارگرایان نااهل و نامحرم، خانواده‌ها را مورد هجوم قرار داده‌اند

» بیانیه مشترک مجمع زنان اصلاح طلب و کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت

اقتدارگرایان نااهل و نامحرم، خانواده‌ها را مورد هجوم قرار داده‌اند

چکیده :پس از گذشت بیش از بیست ماه از کودتای انتخاباتی متأسفانه هنوز هیچ نشانه ای از عقلانیت برای به سامان آوردن وضعیت موجود به چشم نمی خورد و اقدامات غیرقانونی و تحریک کننده مانند حصر رهبران جنبش سبز و بستن هرگونه راه ارتباطی با آنان حتی برای فرزندانشان نگرانی های مردم را افزایش داده...


کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی و مجمع زنان اصلاح طلب در بیانیه مشترکی، از برخوردهای صورت گرفته با زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، فائزه هاشمی و خانواده‌های زندانیان انتقاد کردند.

در این بیانیه تصریح شده است: پس از گذشت بیش از بیست ماه از کودتای انتخاباتی متأسفانه هنوز هیچ نشانه ای از عقلانیت برای به سامان آوردن وضعیت موجود به چشم نمی خورد و اقدامات غیرقانونی و تحریک کننده مانند حصر رهبران جنبش سبز و بستن هرگونه راه ارتباطی با آنان حتی برای فرزندانشان نگرانی های مردم را افزایش داده است.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روزهای پایانی آخر سال ۸۹ را در حالی می گذرانیم که روز به روز بر فشارها و تضییقات بر معترضین و مخالفین افزوده می شود و متأسفانه مسئولین و دست اندکاران آزموده را چندباره می آزمایند و به جای به گوش گرفتن توصیه ها و پیشنهادات ناصحان دلسوز، با تشدید خشونت ها و میدان دادن به افراطیون راه هرگونه بهبود در شرایط بحرانی و ناآرام کشور را می بندند.

زنان در این شرایط دچار فشار مضاعف هستند. از یک سو خود به دلیل آگاهی های حاصل از درک درست از وضعیت جامعه و مطالبات عمومی در عرصه های اجتماعی حاضرند و در معرض ضربات و لطمات سخت خشونت طلبان قرار می گیرند و از سوی دیگر دغدغه فرزندان و همسرانشان و ضرورت پشتیبانی و همراهی، آنان را به صحنه می کشاند و باز هم مصونیتی در کار نیست و آسیب می بینند.

اینک پس از گذشت بیش از بیست ماه از کودتای انتخاباتی متأسفانه هنوز هیچ نشانه ای از عقلانیت برای به سامان آوردن وضعیت موجود به چشم نمی خورد و اقدامات غیرقانونی و تحریک کننده مانند حصر رهبران جنبش سبز و بستن هرگونه راه ارتباطی با آنان حتی برای فرزندانشان نگرانی های مردم را افزایش داده است. بازداشت بی رویه و غیرقانونی فعالان سیاسی و اجتماعی و اعمال فشار بر روی زندانیان سیاسی و خانواده های مظلوم آنان و دستگیری های فله ای خیابانی نیز نشانه ای دیگر از عدم توجه به نصایح مشفقانه است و در این میان بداخلاقی ها و شکستن مرزهای اخلاق و ارزش ها در ارتباط با شخصیت های مشهور و مقبول سیاسی و به ویژه خانواده هایشان توسط اوباش هدایت شده، تحیر همگان رابرانگیخته است.

کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت و مجمع زنان اصلاح طلب ضمن محکوم کردن همه اقدامات فوق الذکر و با اعلام نگرانی شدید از وضعیت سلامت بانوان خدوم و تأثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر و آموزش و خدمات اجتماعی و پزشکی سرکار خانم ها دکتر زهرا رهنورد و فاطمه کروبی و همسران ارجمندشان و نیز ابراز تأسف از بازداشت غیرقانونی شهربانو امانی نماینده محترم دو دوره مجلس شورای اسلامی و بانوی تأثیرگذار در عرصه های گوناگون اجتماعی با دغدغه های متمرکز بر آسیب های اجتماعی و با ابراز انزجار از برخوردهای غیراخلاقی و سخیف با سرکار خانم فائزه هاشمی که به دلیل حضور مؤثر اجتماعی هماره مورد کینه توزی متحجرین خشک مغز بوده است و سایر خانواده هایی که این روزها مورد هجوم تبلیغات مسموم اقتدارگرایان نااهل و نامحرم قرار گرفته اند، امید دارد در آستانه سال نو عقلانیت و اخلاق بر اداره کشور حاکم شود و محبت و سلامت و آرامش هم زمان با فرارسیدن بهار طبیعت به قلوب همه شهروندان ایرانی و به ویژه زمامدارانی که مسئولیت مؤکد نسبت به جان و مال و نوامیس شهروندان ارجمند را دارند، بازگردد. از خداوند متعال خواستار آنیم که بغض و کینه را از دل بدخواهان ایران آزاد و امن و آباد برچیند و صلاح و سلام را جایگزین آن کند تا هرچه زودتر خانواده های زندانیان سیاسی شاهد آزادی عزیزان دربندشان باشند و نیز چشم مردم آزادی خواه و عدالت طلب ایرانی به حضور ارجمند و تأثیرگذار رهبران جنبش سبزشان روشن گردد.

کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی

مجمع زنان اصلاح طلب

No comments:

Post a Comment