Sunday, March 6, 2011

انتقادها از 'هتاکی' به خانواده آیت الله خمینی در ایران

انتقادها از 'هتاکی' به خانواده آیت الله خمینی در ایران

حسن خمینی

حسن خمینی در سال‌های اخیر و به ویژه در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته، به دلیل نزدیکی مواضعش به اصلاح‌طلبان به شدت مورد انتقاد گروهی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای بوده است

دو تن از نمایندگان مجلس ایران از برخوردهایی انتقاد کرده اند که اخیرا توسط عده ای از هواداران حکومت با حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

سید رضا اکرمی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز، امروز شنبه ۱۴ اسفند (۵ مارس) در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا، ضمن انتقاد از مسائلی که در مراسم ختم داماد آیت الله خمینی در قم رخ داده بود گفت: "مجلس فاتحه مجلس عبرت است، اما کار به جایی رسیده که به مجلس تسویه حساب سیاسی تبدیل شده است".

اشاره آقای اکرمی به شعارهایی است که گروهی از هواداران حکومت در قم روز پنجشنبه ۱۲ اسفند (۳ مارس) در مجلس ترحیم محمود بروجردی، داماد آیت الله خمینی، در انتقاد از حسن خمینی که در مراسم حضور داشت سر داده بودند.

به گزارش سایت جماران، پایگاه خبری نزدیک به خانواده آیت الله خمینی، گروهی از حاضران در این مراسم کوشیده بودند با دادن شعار "نواده روح الله، سید حسن نصرالله" نظم جلسه را به هم بزنند، اما اکثر شرکت کنندگان در مراسم با سر دادن شعار "نواده خمینی، سید حسن خمینی" به اقدام این گروه واکنش نشان دادند.

سایت جماران نوشته است: "برخی از شاگردان سید حسن خمینی و جمعی از هواداران ایشان در پایان مراسم به محافظت از آن گروه اندک پرداختند تا توسط مردم مورد تعرض قرار نگیرند".

قدرت الله علیخانی، نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس هم دیروز ضمن انتقاد شدید از مسائل پیش آمده در مراسم ترحیم آقای بروجردی در قم، گفت: "هفته گذشته هم عده ای در جماران با تجمع در مقابل منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی با رفتارهای عجیب و وحشتناک اقدام به هتاکی و ناسزا گفتن به این شخصیت های برجسته نظام کردند".

او گفت: "بعضی از افراد هیچ ابایی از اهانت به بیت امام و قداست بیت امام ندارند".

هفته گذشته عده ای در جماران با تجمع در مقابل منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی با رفتارهای عجیب و وحشتناک اقدام به هتاکی و ناسزا گفتن به این شخصیت های برجسته نظام کردند.

قدرت الله علیخانی، نماینده اقلیت مجلس

خانه آقای هاشمی رفسنجانی، حسینیه جماران و بیت آیت الله خمینی همه در یک کوچه قرار دارند.

غلامعلی رجایی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اخیرا در یادداشتی در وبلاگ شخصی خود نوشته بود : "جناب سیدحسن [خمینی] می گفت وقتی عده ای از مثلا لباس شخصی ها به جماران آمدند، من درمنزل ایستاده بودم و فحش های بسیار رکیکشان را به آقای هاشمی می شنیدم. به گوش خود شنیدم که آنها در کمال... به آقای هاشمی خطاب می کردند که میدانی همسرت... است".

آقای علیخانی هم گفته است که مهاجمان در یک مورد با دیدن اتومبیل حامل آقای هاشمی رفسنجانی به سمت آن دویدند، اما چون به آن نرسیدند به لگد کوبیدن به در خانه پرداختند.

او عقیده دارد که اگر قوه قضائیه اراده برخورد با این "هتاکان" را داشته باشد، شناسایی آنها ممکن است.

حسن خمینی در سال‌های اخیر و به ویژه در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته، به دلیل نزدیکی مواضعش به اصلاح‌طلبان به شدت مورد انتقاد گروهی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای بوده است.

گروهی از هواداران دولت در جریان سخنرانی او در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی در خردادماه امسال هم با دادن شعارهای انتقادی و ایجاد سر و صدا مانع از ادامه سخنرانی او شدند.

در روزهای اخیر، انتشار فیلمی از حملات لفظی بی سابقه گروهی از بسیجیان به فائزه هاشمی و همراهانش در پارکینگ حرم عبدالعظیم در جنوب تهران هم واکنش های گسترده ای را برانگیخته بود.

رئیس و بعضی از مسئولان قوه قضائیه، احمد خاتمی، امام جمعه تهران و علی مطهری، نماینده اصولگرای منتقد دولت در مجلس ایران از جمله کسانی بودند که از این حملات به تندی انتقاد کردند.

آقای اکرمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گوی امروز خود با خبرگزاری ایلنا گفته است: "مدتی است که در جامعه شاهد بداخلاقی، چه در قالب کلمات، چه در قالب اعمال و رفتار و چه در قالب اندیشه و انگیزه هستیم".

او از رواج توهین در "خطبه ها و خطابه ها" انتقاد کرده است.

No comments:

Post a Comment