Sunday, March 6, 2011

فراخوان تلاشگران جنبش زنان برای شرکت در تظاهرات هفدهم اسفند

فراخوان تلاشگران جنبش زنان برای شرکت در تظاهرات هفدهم اسفند

گوشه ای از تظاهرات ۱۳۸۴ زنان تهران در بزرگداشت روز جهانی زن در پارک دانشجو

شبکه های اجتماعی

شماری از تلاشگران جنبش زنان کشور به مناسبت فرارسیدن هشتم مارس، روز جهانی زن، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده اند در تظاهرات اعتراضی سه شنبه ۱۷ اسفند ۸۹ تهران و شهرستان ها شرکت خواهند کرد.

در فراخوان زنان برای شرکت در راهپیمایی سه شنبه اعتراضی با عنوان: «آزادی بدون برابری ممکن نيست» آمده: «۸ مارس، روز جهانی زنان است. روز ما. روزی به نام برابری و آزادی. برابر با ۱۷ اسفند ۸۹، سه شنبه اعتراض. ۸ مارسی ديگر برای ما زنانی که هر سال در اين روز برای سخن گفتن از ساده ترين حقوق انسانی و طبيعی خود با خشن ترين و غير منصفانه ترين برخوردهای امنيتی حکومت روبرو بوده ايم.»

دراین فراخوان همچنین گفته شده: «برای زنان ايران، برخلاف بسياری از کشورها روز زن، روز گل دادن و شادی و پايکوبی نيست. روز تهديد و نا امنی است. روز اعتراض است! سالهاست ۸ مارس را در پستوی خانه هايمان، در گوشه و کنار پارک های شهر، در سالنهای در بسته، و بالاخره در خيابانها و مکانهای عمومی تر به پچ پچه يا به فرياد، نه به تبعيض گفته ايم و هزينه داده ايم.»

تلاشگران جنبش زنان ایران در فراخوان خود تاکید کرده اند: «ما تاريخی ساخته ايم که در آن سکوت و تسليم، ارزش نيست. تاريخی که به نسل جوانش مقاومت در برابر خشونت را آموخته است. تاريخی که به زنان و مردانش نه گفتن به زور و جور را ياد داده است. تاريخی که برگ برگ آن تلاشی مستمر برای زندگی بهتر است.»

این فراخوان همچنین با ابراز همبستگی با معترضانی که در تظاهرات سه شنبه هفدهم اسفند شرکت می کنند، افزوده است: «در اين روز همگام و هم دوش با برادران هم وطن خود به خيابان ها آمده و از خواست همگانی حمايت می کنيم زيرا که دسترسی به حقوق برابر جز در يک حکومت دموکراتيک امکان پذير نيست.»

No comments:

Post a Comment