Wednesday, March 2, 2011

رهبران ايران کشتار را به تسليم شدن به قيام مردمی ترجيح می دهند

رهبران ايران کشتار را به تسليم شدن به قيام مردمی ترجيح می دهند

عکس از: AFP

شبکه های اجتماعی

هاآرتض زير عنوان "ديپلمات پيشين ايرانی: رهبران ايران مردم شورشی را قتل عام خواهند کرد " می نويسد يک ديپلمات ايرانی که ماه گذشته پناهنده شد، روز سه شنبه گفت رهبران ايران قتل عام مردم خود را به تسليم شدن در مقابل قيامی مردمی ترجيح می دهند که شورش های جهان عرب الهام بخش آنها بوده ست.
پناهندگی احمد ملکی، که تا ماه گذشته و پيش از آنکه با خانواده اش به پاريس فرار کند دبير اول کنسولگری ايران در ميلان بود، جديد ترين مورد در پناهندگی های مقامات جمهوری اسلامی، و پيوستن شان به اپوزيسيون موسوم به جنبش سبزاست.
وی در مصاحبه ای گفت تصاوير قيام های مردمی درشمال آفريقا الهام بخش ايرانيان بوده است، اما آنان با رژيمی مواجه اند که به مراتب از رژيم های [وقت] مصر و تونس، و حتی رژيم [کنونی] ليبی بی رحم تر است.

او که از طريق مترجم در يک هتل معروف پاريس صحبت می کرد به خبرگزاری رويترز گفت در ۳۲ سال گذشته تنها هدف رژيم حفظ قدرت بوده است.

ملکی گفت آنها برای حفظ قدرت حاضرند به هر وسيله ای، از جمله قتل عام و خونريزی شديد متوسل شوند.

رهبران جمهوری اسلامی ايران که می خواهند از احيای تظاهراتی گسترده جلوگيری کنند که پس از انتخابات ۲۰۰۹ رخ داد هشدار داده اند با هرگونه تجمع غير مجاز اپوزیسيون مقابله خواهند کرد.

ملکی گفت بسياری ديگر از ديپلمات ها و نظاميان با وی در انتقاد از دولت مستقر در تهران اتفاق نظر دارند اما برای تغيير موضع خود منتظر زمان مناسب اند.

No comments:

Post a Comment