Tuesday, March 8, 2011

روند افزایشی نرخ تورم در ايران هم چنان ادامه دارد

روند افزایشی نرخ تورم در ايران هم چنان ادامه دارد

شبکه های اجتماعی

همچنين نگاه کنيد به

حسین قضاوی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره نرخ تورم بهمن ماه که با گذشت ۱۶ روز از اسفند ماه هنوز اعلام نشده است، گفت، «نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۸۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته معادل ۱۱ و شش درصد است» که نسبت به دی ماه، ۸ دهم درصد رشد نشان می دهد.

نرخ تورم که از اردیبهشت امسال تک رقمی گزارش شده بود از آذر ماه مجددا دورقمی شده است و روند افزایشی نرخ تورم که از مرداد ماه آغاز شده است هم چنان ادامه دارد.

رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری نیز ، روز یک شنبه ۱۵ اسفند ماه، ضمن تکذیب رشد ۶ درصدی حقوق کارمندان دولت، آن هم تنها یک روز بعد از نشست خبری خود، افزایش تورم را تحت شرایط فعلی طبیعی دانست و گفت، «هم اکنون تورم ۱۱ درصد است و این نرخ ممکن است در سال آینده با حداکثر ۲ تا ۴ درصد افزایش مواجه شود.»

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ظهر روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه، از قول عباس بنا زاده مدیر توسعه بازار بورس کالای ایران اعلام کرد در حال حاضر قیمت کالاها در عمده و خرده فروشی ها تفاوت فاحشی دارد که این امر دست دلالها و واسطه ها را برای تغییر قیمت ها باز گذاشته است.

محمد حسین روانبخش، در شماره روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه روزنامه مردم سالاری نوشته است، «در آستانه عيد نوروز هميشه دغدغه های مردم و مسوولا ن درباره افزايش نرخ کالا های مورد نياز مردم افزايش می يابد. معمولا هم مسوولا ن محترم با اطمينان کامل خبر می دهند که چيزی گران نشده، نمی شود و نخواهد شد. در مقابل مردم هم می بينند که کالاهای مورد نيازشان گران شده، می شود و خواهد شد. البته اين به معنی تقابل ديدگاه مردم و مسوولان نيست. نخير! همه يک دل هستند، فقط موضوع اين است که مسوولان قيمت ها را از مغازه های نزديک خانه خودشان می پرسند و مردم از مغازه های نزديک خانه خودشان!»

No comments:

Post a Comment