Sunday, March 6, 2011

وزیر ارشاد اسلامی: در آن دنیا امکان جعل خبر نیست

وزیر ارشاد اسلامی: در آن دنیا امکان جعل خبر نیست

یکی از اسناد منتشرشده سایت های «ارزشی» در گزارش «نامه شیمون پرز به وزیر ارشاد»

شبکه های اجتماعی

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در گفتگو با رسانه ها به انتقاد از سایت های «ارزشی» ای پرداخت که به بازچاپ اخبار جعلی می پردازند.

وزیر ارشاداسلامی در این باره افزود: «یك سایت مطلبی می‌نویسد و سایر دوستانی كه به عنوان نیروهای اصول‌گرا یا ارزشی مشغول هستند، بدون بررسی و پیگیری، آن مطلب را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما واقعا كی در این جشنواره چنین اتفاقی افتاده كه عده‌ای زن و مرد بخواهند با یكدیگر روبوسی كنند؟»

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: «اگر چنین موضوعی بود ده‌ها عكس و تصویر از آن تهیه می‌شد و برای علما فرستاده می‌شد؛ چراكه اكنون در مواردی كه مشكلی وجود ندارد، هم برخی اسناد جعلی را به قم می‌فرستند و می‌خواهند نوعی نگرانی در جامعه روحانیت ایجاد كنند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «اگر اصل و اساس این جشنواره‌ها برخلاف شرع است، چرا دوستان از همان ابتدا این موضوع را اعلام نكردند تا جلوی آنها گرفته شود؟»

وزیر ارشاداسلامی ناتوان از برخورد قانونی با جعل اخبار توسط «رسانه های حکومتی و ارزشی» گفت: اگرچه در این دنیا می‌توان فضاسازی و یا جعل خبر اقداماتی را انجام داد؛ اما در آن دنیا چنین امكانی وجود ندارد.

وزیر ارشاداسلامی افزود: روزی نیست كه خبری علیه وزارت ارشاد جعل نشود و به عنوان مثال همین دیروز هم یكی از سایت‌ها از نامه «شیمون پرز» به ارشاد خبر داده بود. من فكر می‌كنم ذره‌ای انصاف چیز بسیارخوبی است و این موضوع را برای عده‌ای آرزو می‌كنم.

گزارش مصور «نامه شیمون پرز به وزیر ارشاد» نخستین بار توسط «صراط نیوز» منتشر شد که در آن تعدادی عکس از نوازندگان موسیقی در جشنواره موسیقی فجر همراه با اشاراتی به هویت شرکت کنندگان در این جشنواره به نمایش گذاشته شده. این گزارش در بیش از سی سایت «ارزشی» بی کم و کاست منتشر شده است.

یک منتقد نوشته است: «بخش عمده ای از موضعگیریهای حکومتی و پرونده سازیها علیه افراد ناشی از همین جعل اخبار توسط «رسانه های ارزشی»ست. این فاجعه امروزه چنان گسترش یافته که ترکش های آن به وزرات فرهنگ هم اصابت کرده است.»

No comments:

Post a Comment