Saturday, March 5, 2011

پاسخ فرزند کروبی به صالحی: راه فرار را در توسل به دروغ نمی‌بينم

پاسخ فرزند کروبی به صالحی: راه فرار را در توسل به دروغ نمی‌بينم

محمد تقی  کروبی، فرزند مهدی کروبی،

محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی،

۱۳۸۹/۱۲/۱۳
محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، با انتقاد از اظهارات علی اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران در خصوص «آزاد بودن» زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، گفته است: «راه فرار را در توسل به دروغ نمی‌بينم».

علی اکبر صالحی در پاسخ به اين پرسش خبرنگار شبکه «يورونيوز» که گفته می‌شود ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند، گفته بود: «ولی تا آنجايی که می‌دانم آنها در منازل خود هستند و هميشه آزاد بوده‌اند که خانواده و بستگانشان را ملاقات کنند، بنابراين ممکن است آنها به ميل و تصميم خود در حال حاضر در خانه خود نباشند.»

به گزارش سحام نيوز، محمد تقی کروبی در نامه‌ای به علی اکبر صالحی ضمن ابراز «تعجب و تاسف» از اظهارات وی گفته است که «شايد شما همچون لباس شخصی‌ها در يک حرکت برق آسا و انقلابی از فرزندان کروبی و موسوی سلب نسب کرديد و ماموران امنيتی و زندانبانان را جايگزين ما کرديد.»

محمدتقی کروبی در واکنش به اين اظهارات علی اکبر صالحی گفته است: «جنابعالی به خوبی می‌دانيد که ۲۲ روز است تمامی اعضای خانواده‌های کروبی و موسوی نه تنها نتوانسته‌اند پدر و مادر خود را ببينند بلکه ۱۲ روز است که نمی‌دانند بر سر آنان چه آمده است.»

فرزند مهدی کروبی اضافه کرده است: «بعيد می دانم (يک) ايرانی پيدا شود و نداند ۱۲ روز از ناپديد شدن اين بزرگان می‌گذرد. آيا رنجنامه فرزندان مهندس موسوی را نخوانده‌ايد؟ آيا فرياد‌های اعتراض مردم را در اين روزها نشنيده‌ايد؟ آيا روند محکوم کردن اين حرکت را از سوی تعدادی از مراجع و شخصيت‌های مطرح کشور نديده‌ايد؟»

به دنبال فراخوان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، برای راهپيمايی در روز ۲۵ بهمن در حمايت از قيام مردم مصر و تونس و برگزاری تظاهرات در تهران و چند شهر ديگر ايران، مقام‌های جمهوری اسلامی با افزايش محدوديت‌ها برای اين دو رهبر مخالفان، در آغاز آنها را به طور کامل در حصر خانگی قرار داده و برخی از سايت‌های خبری مخالفان از انتقال زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتيه خبر دادند.

مقامات قضايی جمهوری اسلامی ايران طی روزهای اخير بازداشت ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی، و فاطمه کروبی را تکذيب کرده‌اند.

محمدتقی کروبی در ادامه اين نامه نوشته است: «مگر می‌توان قبول کرد کسی که بر راس دستگاه ديپلماسی کشور تکيه زده از مهمترين حادثه کشورش که به يکی از جنجالی‌ترين اخبار رسانه‌های مستقل جهان تبديل شده است، بی خبر باشد.»

وی اضافه کرده است: «اگر اين فرض را بپذيريم آنگاه بايد به اين سوال پاسخ داد که آيا چنين فردی که از بديهيات جامعه خود بيگانه است می‌تواند منافع ملی کشوری را با عزت، مصلحت و حکمت در دنيای پيچيده امروز استيفاء کند؟ آيا اين فرد و زير مجموعه‌اش می‌تواند اعتماد جامعه بين‌المللی را به صلح آميز بودن برنامه‌های هسته‌ای کشور جلب کند؟ و دهها سوال بی‌پاسخ ديگر.»

علی اکبر صالحی پس از برکنار منوچهر متکی وزير سابق امورخارجه ايران، توسط محمود احمدی نژاد در دی ماه سال جاری جايگزين وی شد.

No comments:

Post a Comment