Wednesday, March 2, 2011

ادعاهای ضد و نقیض در مورد بازداشت‌های ۱۰ اسفند ایران

پس از انتخابات

ادعاهای ضد و نقیض در مورد بازداشت‌های ۱۰ اسفند ایران

عباس جعفری دولت آبادی

دادستان تهران گفت که اعلام آمار بازداشت‌شدگان می‌تواند نشانه موفقیت مخالفان در تشکیل تجمع‌های اعتراضی تلقی شود

در حالی که منابع خبری نزدیک به مخالفان دولت ایران و شاهدان عینی از بازداشت صدها تن از شرکت کنندگان در تجمع های اعتراضی روز ۱۰ اسفند خبر می دهند، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران می گوید که "دستگیری خاصی" در این روز انجام نشده است.

آقای جعفری دولت آبادی امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند (۲ مارس) در جمع خبرنگاران گفت: "از روز گذشته هیچ گزارشی مبنی بر تحرک ضد انقلاب و آشوب به ما نرسیده است، البته عده ای قصد داشتند آسایش مردم را بر هم بزنند که با حضور انبوه مردم و اقدامات به موقع پلیس که در حد پراکنده سازی آنها انجام شد، نتوانستند اقدام قابل توجهی انجام دهند".

این در حالی است که سایت کلمه، پایگاه خبری نزدیک به مخالفان دولت از بازداشت حدود ۸۰ تن از معترضان در میدان انقلاب و دستگیری بیش از ۲۰۰ تن از آنها در خیابان های منتهی به میدان های آزادی و انقلاب در تهران خبر داده است.

منابع خبری مخالفان دولت ایران همچنین از بازداشت عده ای از معترضان در نقاط دیگر شهر تهران و همچنین شهرهای مشهد و شیراز خبر می دهند.

آقای جعفری دولت آبادی امروز در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد تعداد بازداشت شدگان روز ۲۵ بهمن گفت که دستگاه های امنیتی و انتظامی موظف به اعلام آمار بازداشت شدگان نیستند و تنها باید موضوع را به خانواده آنها اطلاع بدهند، که به گفته او این کار انجام شده است.

او در مورد علت عدم اعلام آمار بازداشت شدگان گفت که مخالفان می توانند تعداد بازداشت شدگان را به عنوان نشانه گستردگی تجمع های اعتراضی و موفقیت خود معرفی کنند.

No comments:

Post a Comment