Sunday, March 6, 2011

همسر عبدالله ناصری: در راه آرمان‌هایمان ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد

همسر عبدالله ناصری: در راه آرمان‌هایمان ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد

چکیده :حتماً در صورت آزاد نشدن ایشان در ایام نوروز، جایشان در بین ما بسیار خالی خواهد بود، اما ما خود را برای مشکلات بزرگتر از این نیز آماده کرده‌ایم و با وجود تمام تلاش هایی که برای آزادی ایشان می‌کنیم، مشکلی نداریم؛ ما همان چیزی را می‌خواهیم و دنبال می‌کنیم که ایشان! به هر حال ما هم مثل بقیه خانواده ها گرچه آزادی ایشان برایمان خیلی مهم است اما در راه آرمان هایمان و هدفی که داریم ذره ای کوتاه نخواهیم آمد. همان طور که مطمئن هستیم ایشان هم بر مواضع و اعتقاداتشان خواهند ایستاد. چون معتقدیم مسیری که در آن پا گذاشته ایم حق است....


“حتماً در صورت آزاد نشدن ایشان در ایام نوروز، جایشان در بین ما بسیار خالی خواهد بود، اما ما خود را برای مشکلات بزرگتر از این نیز آماده کرده‌ایم و با وجود تمام تلاش هایی که برای آزادی ایشان می‌کنیم، مشکلی نداریم؛ ما همان چیزی را می‌خواهیم و دنبال می‌کنیم که ایشان! به هر حال ما هم مثل بقیه خانواده ها گرچه آزادی ایشان برایمان خیلی مهم است اما در راه آرمان هایمان و هدفی که داریم، ذره ای کوتاه نخواهیم آمد. همان طور که مطمئن هستیم ایشان هم بر مواضع و اعتقاداتشان خواهند ایستاد.”

پروین غضنفری، همسر دکتر عبدالله ناصری طاهری، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین ایران اسلامی که مدتی است در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد، با اعلام این مطلب به خبرنگار کلمه می گوید: ما معتقدیم مسیری که در آن پا گذاشته ایم، حق است. امیدوارم خدا توفیق عنایت کند تا در راه حق پایدار بمانیم.

عبدالله ناصری، رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوره اصلاحات، ۲۴ بهمن، یعنی همان شبی که مردم با فریادهای الله‌اکبرهای شبانه ی خود بر بام های شهر به دعوت رهبران جنبش سبز برای شرکت در راهپیمایی ۲۵ بهمن لبیک گفتند، به دستور دادستانی تهران، بازداشت شده است.

دکتر ناصری، استاد تاریخ اسلام و از دانشگاهیان خوش نامی است که به اعتدال در مواضع خود مشهور است و نزدیکی وی به سید محمد خاتمی، در حوزه ی فرهنگ و رسانه، گمانه های حاکی از ارتباط این بازداشت با تلاش‌ها برای فشار بر خاتمی را افزایش می‌دهد.

مصاحبه ی زیر متن گفت‌و‌گوی خبرنگار کلمه است با همسر ایشان، پروین غضنفری، که خود نیز از فعالان عرصه‌ی فرهنگی است.

لطفا در مورد نحوه ی دستگیری ایشان بفرمایید

ساعت ۲۱ یکشنبه شب ۲۴ بهمن‌ماه در منزل و حین صرف شام در کنار خانواده، ۴ نفر با حکمی از دادستانی برای تفتیش وارد شدند. ابتدا اتاق کار و کتابخانه شخصی ایشان بصورت کامل تفتیش و بخشی از دست نوشته‌ها، رایانه و مدارک ایشان اعم از شناسنامه، کارت ملی و حتی کارت‌های اعتباری بانکی و سند خانه … تفکیک شد. سپس کلیه بخشهای منزل را مورد جست‌وجو قرار دادند و رایانه‌های شخصی و CDهای فرزندانم نیز به لوازم تفکیکی اضافه شد. با صورتجلسه کلیه لوازم و اخذ امضا از همسرم و پسرم و هنگام بردن وسایل منزل، فرمودند آقای ناصری نیز آماده شوند تا آقایان را همراهی کنند. به نظر می‌رسید بایستی پس از صورتجلسه لوازم یک نسخه از آنرا به خانواده می‌دادند تا ما کاملاَ در جریان آنچه از منزل به بیرون می‌رود باشیم، لکن متاسفانه به صورت دقیق نمی‌دانیم آن شب چه چیزهایی از منزلمان خارج شده است.

فکر می کنید دکتر ناصری را که یک نویسنده، محقق و استاد تاریخ است، به چه اتهامی دستگیر کرده‌اند؟

هنوز برای ما معلوم نشده جرم ایشان چیست. همان طور که جامعه دانشگاهی و چهره‌های همرزم ایشان و بنده که بسیاری‌شان از قبل انقلاب ایشان را می‌شناسند، نیز همین مطلب را ابراز می‌کنند. باید توجه داشت که رشته تخصصی ایشان تاریخ است و از آنجایی که تعمق در حوزه‌ی تاریخ می‌تواند بینش سیاسی خوبی در پی داشته باشد و تحلیل مناسب و صحیح متون تاریخی می‌تواند روشنگر راه سیاستمداران باشد، بایستی از این ظرفیت دانشگاهی دلسوز و اجرایی، در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و کشور بهره‌مند شد؛ و بعید می‌دانم که زندانی کردن این افراد راه مناسبی برای استفاده از این ظرفیت باشد؛ مگر آنکه هدف جز این باشد.

نگرانی شما به عنوان همسر دکتر ناصری در زمینه دستگیری‌شان از چه بابت است؟

از آنجایی که از سال ۵۷ و در بدو تشکیل سپاه پاسداران و شروع جنگ شاهد و ناظر فعالیت‌ها و خدمات ایشان به نظام و آرمان های حضرت امام خمینی(ره) بوده‌ام، متاسفانه باید بگویم در اثر فشار کاری زیاد، ایشان از سلامت جسمانی خوبی بر خوردار نیستند و به توصیه پزشک معالج‌شان عدم مصرف به موقع دارو و تغذیه مناسب می‌تواند خطراتی جدی را برای سلامتی ایشان به دنبال داشته باشد.

آیا در این مدت شما ملاقاتی با ایشان داشته‌اید؟

متاسفانه در این سه هفته فقط دو بار و هر بار نیز به مدت چند ثانیه با ایشان تماس تلفنی داشتیم و تنها اطلاعی که از وضعیت ایشان داریم، این است که در زندان اوین به سر می‌برند؛ همین و بس!

آیا اقدام قانونی جهت پیگیری وضعیت ایشان انجام داده‌اید؟

بله، پسرم محمد از طرف خانواده نامه‌ای خطاب به جناب آقای جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، ارسال کرده‌است و با توجه به تجربیات دیگر خانواده‌های زندانیان، جز این ظاهرا کار بیشتری نمی‌توان انجام داد.

آیا از وکیل برای پیگیری حق و حقوق ایشان کمک گرفته‌اید؟

بله اما ایشان هم تاکنون نتوانسته‌اند کاری انجام دهند و متاسفانه در این موارد با وکلا بر اساس قوانین حقوقی رفتار نمی‌شود.

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و عید نوروز آیا فکر می‌کنید تا آن موقع ایشان آزاد و در کنار خانواده حضور خواهند داشت؟

حتماً در صورت آزاد نشدن ایشان در ایام نوروز، جایشان در بین ما بسیار خالی خواهد بود، اما ما خود را برای مشکلات بزرگتر از این نیز آماده کرده‌ایم و با وجود تمام تلاش هایی که برای آزادی ایشان می‌کنیم، مشکلی نداریم؛ ما همان چیزی را می‌خواهیم و دنبال می‌کنیم که ایشان! به هر حال ما هم مثل بقیه خانواده ها گرچه آزادی ایشان برایمان خیلی مهم است اما در راه آرمان هایمان و هدفی که داریم ذره ای کوتاه نخواهیم آمد. همان طور که مطمئن هستیم ایشان هم بر مواضع و اعتقاداتشان خواهند ایستاد. چون معتقدیم مسیری که در آن پا گذاشته ایم حق است. امیدوارم خدا توفیق عنایت کند تا در راه حق پایدار بمانیم.

در پایان از همه مردم عزیز برای رفع مشکلات التماس دعا دارم.

No comments:

Post a Comment