Wednesday, March 2, 2011

رهبر ليبی: مردم کشور من را دوست دارند

رهبر ليبی: مردم کشور من را دوست دارند

Libyan leader Moammar Gadhafi, 8 Sep 2010 (file photo)
عکس از: AP

شبکه های اجتماعی

به رغم فشارهای بين المللی برای کنار رفتن معمر قذافی، رهبر ليبی، او در مصاحبه با چند خبرنگار خارجی گفته است سمتی ندارد که از آن کناره گيری کند و دليلی ندارد که زادگاه خود را ترک کند. آقای قذافی گفت که مردم ليبی او را دوست دارند و قصد ندارد که از قدرت کناره گيری کند.

اتحاديه اروپا برای اعمال تحريمهای تسليحاتی عليه ليبی به توافق رسيده است. بان کی مون دبير کل سازمان ملل متحد ميگويد قذافی مشروعيت خود را از دست داده است.

ايالات متحده آمريکا راه حلهای نظامی را با متحدين خود بررسی ميکند و بريتانيا نيز اعلام کرده است که امکان ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبی را در نظر دارد.

نيروهای مخالف معمر قذافی در شهر زاويه می گويند که در حال مقابله با نيروهای هوادار رهبر ليبی هستند. رهبر ليبی نيز در تلاش برای ابقای حکومت خود به بمباران هوايی مناطقی از آن کشور ادامه می دهد. در همين حال سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، روز سه شنبه در يک کنفرانس خبری با غيرضروری خواندن طرح ايجاد محدوده ممنوعه هوايی بر فراز کشور ليبی، اين طرح را رد کرد. وزير خارجه روسيه اجرای تحريم های مصوب شورای امنيت سازمان ملل عليه ليبی را برای تنبيه قذافی کافی دانست.

آقای لاوروف همچنين با اشاره به اظهارات اخير مقامات ايرانی مبنی بر لزوم تخليه سوخت نيروگاه بوشهر به دلايل ايمنی گفت مشکلات پيش آمده، صرفاً مشکلات فنی است که بايد برطرف شود تا بتوانيم با اطمينان صد در صد از ايمنی و امنيت رآکتور بوشهر، آن را به کار اندازيم.

No comments:

Post a Comment