Sunday, February 27, 2011

یک سازمان حقوق بشری از «ربوده شدن» موسوی و کروبی خبر می دهد

یک سازمان حقوق بشری از «ربوده شدن» موسوی و کروبی خبر می دهد

مهدی کروبی و میرحسین موسوی - سحام نیوز

شبکه های اجتماعی

همچنين نگاه کنيد به

آمریکا جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که کمپینی سازماندهی شده برای ارعاب و بازداشت شخصیت های سیاسی، روزنامه نگاران، رهبران دانشجویی و فعالان به اجرا گذاشته است.

شورای امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا با صدور بیانیه ای در روز یکشنبه اعلام کرد که جمهوری اسلامی باید «نقض فاحش حقوق جهانی شهروندانش را متوقف کند و به دو رویی پایان دهد.»

این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر می شود که یک سازمان مدافع حقوق بشر مستقر در نیویورک، از خطر جدی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت را تهدید می کند خبر داد.

به گفته این سازمان، نیروهای امنیتی ظاهرا رهبران مخالفان را از خانه هایشان خارج کرده اند. این دو در خصر خانگی قرار داشتند.

کمپین بین المللی حقوق بشر برای ایران می گوید میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنان، به یک «خانه امن» منتقل شده اند. این گروه می گوید در ایران، «خانه امن» مکانی است که بازداشت شدگان برای وادار شدن به اعتراف و به دور از نظارت قضایی، توسط سپاه پاسداران مورد بدرفتاری قرار می گیرند.

این سازمان می گوید هیچ منبع رسمی مسوولیت «ربایش» رهبران مخالف را به عهده نگرفته است.

همچنین روز یکشنبه، سیدمحمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران خواستار آزادی آقایان موسوی و کروبی شد. وی در اظهارات خود به ربایش آنان اشاره ای نکرد.

No comments:

Post a Comment