Sunday, February 27, 2011

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا آدینه 6 اسفند

سلام
جمعه 6 اسفند 1389، 25 فوریه 2011 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت میکنیم.
موضوع اول دعوتی است که به اجماع رسیده برای سه شنبه های اعتراضی، یعنی سه شنبه 10 اسفند مسیر انقلاب تا آزادی در تهران و در همهء شهرستانها در سراسر کشور، هفتهء بعدش هم روز زن و هفتهء بعدش هم چهارشنبه سوری است. این دعوت که از جانب جوانها انجام میشه و میچرخه بسیار به جا هم هست برای اینکه روز 11 اسفند هم روز تولد آقای مهندس میرحسین موسوی است و به خوبی بعضی ها گفته اند که اخطاری است به حکومت که وقتی ما سه شنبه پامون را میذاریم به خیابون، شب قبلش هم دوشنبه شب الله اکبر میگوییم و به دولت و حکومت اخطار میشه که اگر آقایان موسوی و کروبی را آزاد نکنی هر هفته همین بساط هست و تکرار خواهد شد.
من خواهشم این است که چون یک کمی تاریخ ها و عددهای مختلفی مطرح میشه، ممکن است که حکومت قصد کند مردم را گیج کنه و بار قبل هم میخواست اینکار را بکند، ولی حواسمان باشد که متحد و متمرکز حرکت میکنیم و اخطارمان به دیکتاتور برای اینکه رهبران جنبش را در حصر کرده، محکم در خیابانها اعلام خواهیم کرد. من این را هم بگم که در خصوص این سه شنبهء اوّل در واقع 10 اسفند مصادف با هفتم شهید جنبش سبز و جنبش دانشجویی، حامد نور محمدی است و سایر شهدای جنبش دانشجویی در واقع میتواند همبستگی با جنبش دانشجویی کشور هم باشد. بعضی ها پیشنهاد کرده بودند که ما سه شنبه در دانشگاه ها اعتصاب بکنیم و سر کلاسها نرویم که اگر خطری نداشته باشه و این امکان وجود داشته باشه، بسیار کار خوبی است و پشتیبانی مردم از فرزندان دانشجویشان سه شنبه 10 اسفند ساعت 5 بعد از ظهر میتواند که این همبستگی را بیشتر بکند. راجع به اینکه ما چگونه این حرکتمان را به شبکه های محلی پیوند بدهیم، اگر رژیم مسیر را اشغال بکند چگونه به تظاهرات پراکنده بپردازیم که قدرت ماست و کلیدی است که سازماندهی محله ای ما را هم تقویت میکند، باز هم روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

نکتهء دوم اینکه روز گذشته در تهران جو امیتی حکومت درست کرد. یک حکومت نظامی بی صدا درست کردند که بیش از هر چیز نشان دهندهء ترس آنهاست و میخواهند که مردم را بترسانند از اینکه مبادا کاری و حرکتی بکنند و ضربه ای که از حرکتهای 25 بهمن و 1 اسفند خوردند جلوگیری بکنند. آقای مصلحی که وعده داده بود فیل هوا میکند و حرفها و اسناد خیلی مهمی را رو خواهد کرد تنها چیزی که گفت تکرار همان حرفهای کهنه و قدیمی ای بود و به مشاورین آقایان کروبی و موسوی هم، همان مارکهایی را قبلاً به مخالفین میزدند زد. عوامل ارتباط با مجاهدین خلق، عوامل بریتانیا، آمریکا و غیره! معلوم نیست که این به اصطلاح دور آقایان تمام میشود و کی فکر میکنند هر کسی را که با آنها مخالف است و به او اینگونه مارکها را میزنند، آدمی باشد مثل آقای واحدی که سالها در عرصهء مطبوعات و سیاست کشور حضور داشته، وقتی چنین حرفی بزنی، به ریش خود آقای مصلحی بیشتر خواهند خندید. جالبه که به نظر من این فیل هوا کردن های آقای مصلحی که معمولاً بادکنکی است و هیچی درونش نیست، بیشتر به نظر میرسه که ناشی از هیچ کاره شدن وزارت اطلاعات باشه و تو سری که سپاه به وزارت اطلاعات زده و بخصوص به شخص آقای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات میزنه. ایشون یک جمله ای هم گفته که معمولاً هم از این جور گافها در صحبتهاش زیاد میده، و گفته که تمام انتخابات اخیر با تدبیر آقا درست شد، در واقع تلویحاً ایشون تأیید کرده که مهندسی کردن انتخابات و تقلب در انتخابات کار دیکتاتور و آقای خامنه ای بوده.

نکتهء سوم اینکه آقای مهدی تحققی و احمد هاشمی دو تن از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بازداشت شدند. نامه ای را فرزندان آقای مهدی کروبی و خانم فاطمه کروبی نوشته اند که جمله ای جالب را آورده اند و نوشته اند که " بر خلاف نو کیسه های حاکم، پیش از انقلاب ما پشت درهای زندان بزرگ شدیم". همینطور نامهء بسیار زیبا و سراسر احساسی را دختران آقای موسوی و خانم رهنورد نوشته اند و در آن درواقع توضیح داده اند که چگونه در آهنی سر کوچهء اختر که منزل آقای موسوی هست جوش داده شده و عملاً کوچه و منزل را تبدیل به زندان کرده اند و زندانبانان بی ادب و زورگو و زبان نفهمی را آنجا بر آقای موسوی و خانم رهنورد گمارده اند. از جنس همان هایی که هر کس سر و کارش با زندان اوین و یا سایر زندانها افتاده باشه، شبیه شان در آنجا هستند.

نکتهء چهارم اینکه بیانیه ای در شهر اصفهان به شکل شب نامه پخش شده، به شکل سی دی و ایمیل هم چرخیده که مطرح میکنه که سه شنبه 10 اسفند که مقارن با شروع سه شنبه های اعتراضی هم هست، کامینون داران سراسر کشور هم دست به اعتصاب خواهند زد. راجع به اینکه چگونه جنبش با تداوم آکسیون تظاهرات خیابانی اعتراض خیابانی، میتواند به اقشار دیگر جنبش و جامعه نزدیک بشود و پروسهء فلج سازی را دنبال کند روزهای آینده باز هم صحبت خواهیم کرد.

نکتهء پنجم اینکه آقای شیخ محمد یزدی خبر داده از تشکیل کمیسیون محرمانه ای که بیش از یکی دو سال است که حتی رساله های آقایون مراجع را کنترل میکند و در واقع سانسور میکند.

نکتهء ششم اینکه خبر میرسد آقای خامنه ای هر شب به منزل یکی از روحانیون، ولو دست دوم و سوم میرود برای اینکه بلکه بتواند آنها را با خودش همراه بکند نه برای اینکه در بین مردم پایگاهی داشته باشد، چون دیکتاتور کارش از اینها خرابتر است، بلکه بتواند به کمک اونها در جبههء پشت سر خودش اتحادی را بوجود بیاورد. جالب اینکه ایشون در منزل آقای مصباح یزدی یکی از همون خودبزرگ بینی هایش را ابراز کرده و گفته در جریان جنبش سبز، که ایشون البته میگه فتنه، من حتی یک اشتباه هم نکردم. باید به ایشون گفت، خواب باشه خوش! برای اینکه در واقع بلایی بر سر خودش و رژیمش آورده و قدرتی که جنبش در مقابلش نشان داده که کمر از این راست نخواهد کرد و چاره ای ندارد جز اینکه تسلیم خواست ملّت بشود و کنار برود و دیکتاتور به زیر کشیده بشه و انتخابات آزاد در کشور برگزار بشود.

نکتهء هفتم اینکه آقای روانبخش، شاگرد آقای مصباح و سردبیر نشریهء پرتو، در واقع ارگان آقای مصباح در وبلاگش مطرح کرده که تمام محافظه کاران و طرفداران آقا که به احمدی نژاد رأی دادند، حالا باید گریه کنند. دعوای بین آقای داوود احمدی نژاد، برادر محمود احمدی نژاد، و آقای رحیم مشایی نزدیک ترین یار آقای احمدی نژاد و پدر عروس ایشون، کماکان ادامه داره و آقای داوود احمدی نژاد گفته که انجمن "راه حقیقت" متعلق به آقای مشایی است و اینها فتنهء بزرگتری خواهند بود که در راه است و فتنهء آینده اند.

نکتهء هشتم اینکه انگلیس از کشورهای اروپایی خواسته که تحریم داوطلبانه ای را علیه ایران شکل بدهند و پابگیره به اصطلاح. خانم هیلاری کلینتون هم دوباره روز چهارشنبه مطرح کرد که حکومت ایران به ایران نشان داد که حقوقی را از شهروندانش دریغ میکند که در دیگر کشورهای خاورمیانه خواستار آن است. این ایراد را به ایران دائماً سایر کشورها میگیرند.

و نکتهء آخر اینکه در لیبی جنگ به 50 کیلومتری طرابلس، پایتخت رسیده، به شهر زاویه، آمار 1000 کشته، بعضی منابع تا 10000 کشته، آمار بزرگی اعلام میشه. بخش هایی از قبایل، که تشکیل دهندهء ارتش هستند اسلحه به دست گرفتند و درواقع آن مزدورهایی را هم که از چاد و نیجریه و غیره آقای قذافی آورده ظاهراً به دردش نخواهد خورد و به نظر میرسه که عمر دیکتاتور در لیبی رو به پایان است.

اندکی صبر، سحر نزدیک است.
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.
به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment