Saturday, February 26, 2011

شورای هماهنگی راه سبز امید: ۱۰ اسفند راهپیمایی می کنیم

شورای هماهنگی راه سبز امید: ۱۰ اسفند راهپیمایی می کنیم
کروبی و موسوی

فراخوان راهپیمایی دهم اسفند برای نشان دادن همبستگی با رهبران مخالفان است

شورای هماهنگی راه سبز امید در چهارمین بیانیه خود با حمایت از درخواست تشکل های سیاسی جنبش سبز برای راهپیمایی در سه شنبه دهم اسفند اعلام کرد این راهپیمایی از ساعت پنج بعدازظهر از میدان امام حسین تهران به سوی میدان آزادی برگزار می شود.

شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه خود نوشته است اگر حصر خانگی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی ادامه پیدا کند، در روز ۲۴ اسفند نیز "همراهان سبز را دعوت به تجمعات اعتراضی غیرمتمرکز" می کنیم.

بر اساس این بیانیه، راهپیمایی دهم اسفند در شب تولد میرحسین موسوی برگزار می شود و شعار آن "یا حسین میرحسین و یا مهدی، شیخ مهدی" خواهد بود.

این شورا همچنین از مخالفان حکومت در شهرستان ها خواسته است تظاهرات خود را در میدان ها و خیابان های اصلی برگزار کنند.

اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، هدف از فراخوان برای راهپیمایی ۱۰ اسفند را نشان دادن "همبستگی مردم با دو رهبر جنبش و خانواده آنها و اصرار بر رفع حصر آنها" عنوان کرد.

به گفته او شعارهای انتخاب شده هم بر همین اساس است.

آقای امیرارجمند در گفت و گو با بی بی سی گفت فراخوان به راهپیمایی ۱۰ اسفند در پاسخ به درخواست طرفداران جنبش سبز بوده است.

آقای امیرارجمند گفت: "دیدیم شبکه های اجتماعی و تشکل های سیاسی جنبش، مخصوصا جوانان پرشور اصلاح طلب تقاضا داشتند برای رفع این حصر غیرقانونی اقدام شود."

در پی حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان حکومت ایران، فرزندان آنها و تشکل های سیاسی درباره وضع آنها ابراز نگرانی کرده اند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی، از احزاب مخالف دولت، با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت تلویحی از راهپیمایی های معترضان، "حصر و زندان خانگی" آقایان موسوی و کروبی را "غیرقانونی و ناجوانمردانه" دانست و آن را محکوم کرد.

چند تشکل دانشجویی و دانشگاهی ایرانی خارج از کشور با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعمال فشار بین المللی برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی شدند.

آنان در بیانیه خود نوشته‌اند: "مهدی کروبی و میرحسین موسوی را به اتهام درخواست راهپیمایی مسالمت آمیز که آزادی آن در اصل ۲۷ قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است، بدون محاکمه و با نقض آشکار اصل ۳۲ قانون اساسی تحت حصر خانگی قرار داده‌اند."

این تشکل‌ها از مراجع بین المللی خواسته اند که با اعمال فشار دیپلماتیک بر دولت ایران، زمینه رفع حصر رهبران جنبش دموکراسی خواهی ایران را فراهم کنند.

No comments:

Post a Comment