Wednesday, February 23, 2011

افشاگری پس از یکسال! / گزارشی به بهانه انتشار عکس های مهدی کروبی

سحام نیوز: با گذشت یکسال از ضرب و شتم مهدی کروبی و فرزندش در ۲۲ بهمن سال گذشته، عکس های منتشر شده نشان از آسیب دیدگی شدید دبیر کل اعتماد ملی دارد. حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی، روز گذشته در صفحه فیس بوک خود عکس هایی را منتشر کرد که بر اساس آنها، مهدی کروبی در آن حمله از ناحیه کتف و ران پا دچار آسیب شدید شده بود.

۲۲ بهمن سال گذشته، مهدی کروبی که از دو روز پیشتر اعلام کرده بود از ساعت ۹ در فلکه دوم صادقیه به جمع راهپیمایان خواهد پیوست، در میان مردمی حاضر شد که از ساعت ها قبل برای راهپیمایی همراه او در این میدان تجمع کرده بودند. در همین نقطه بود که کروبی مورد حمله نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه قرار گرفت و علی کروبی، فرزند کوچک او هم توسط ماموران امنیتی بازداشت و نیمه شب همان شب آزاد شد.

همان زمان حسین کروبی در مصاحبه با روز توضیح داد که: “حاج آقا در خیابان اشرفی اصفهانی به سمت میدان آزادی حرکت کردند و در حالیکه مردم هیچ شعاری نمیدادند و در سکوت راهپیمایی میکردند یکباره نیروهای لباس شخصی و گارد سپاه حمله کردند و با باتوم و گلوله های رنگی به شدت مردم و اطرافیان حاج آقا را مورد ضرب و شتم قرار دادند. از سوی دیگر نیروی انتظامی نیز با گاز اشک آور به کمک آنها آمد و شلیک مستقیم گاز اشک آور باعث شد حاج آقا دچار مشکل تنفسی و ریوی شوند. شیشه های ماشین حاج آقا را خرد کردند؛در این موقع مردم به کمک آمدند و حاج آقا را سوار ماشینی کردند تا از محل دور کنند اما متاسفانه به این ماشین نیز حمله کردند و شیشه های ماشین را شکستند و آسیب های جدی بدان رساندند و….”.

مهدی کروبی به دلیل مشکلات تنفسی و همچنین برای جلوگیری از خشونت بیشتر، ناچار ازترک راهپیمایی شد و یک روز بعد فاطمه کروبی، همسر او با انتشار رنج نامه ای از شکنجه و تهدید به تجاوزفرزندش خبر داد.

او در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود که “در کنار ضرب و جرح شدید فیزیکی علی با بکارگیری سخیف ترین و زشت ترین الفاظ نسبت به فاطمه و مهدی کروبی او را تحت فشار روحی قرار دادند و در قبال اعتراض علی نسبت به آن اهانت ها و شکستن حرمت مسجد، نه تنها خشونت فیزیکی و زبانی را افزایش دادند بلکه این مرد ۳۷ ساله را در خانه خدا تهدید به … کردند که مجازات ارتکاب آن فعل در قانون مجازات اسلامی مرگ است”.

عکس های بدن ضرب دیده علی کروبی در وب سایت سحام نیوز، منتشر شد اما کمتر کسی از جدی بودن آسیب هایی که به خود مهدی کروبی وارد شده بود خبر دار شد و شیخ اصلاحات و خانواده اش سخنی از این مسائل به میان نیاوردند.تا روز گذشته که حسین کروبی، عکس های پدرش را بر صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و نوشت: “۲۲ بهمن سال ۵۷ را به خوبی به یاد دارم. اما سال قبل طعم ۲۲ بهمن بسیار تلخ بود. البته تن پدر من به این زخم ها عادت نموده و همیشه معتقد است که زخم جسمی به مرور زمان درمان می یابد، اما آثار زخم های روحی و روانی همیشه در کالبد جامعه خواهد ماند”.

حسین کروبی در توضیح عکس هایی که منتشر کرده نوشته است: این روزها همه جا صحبت از ۲۲ بهمن و ۲۵ بهمن است. امروز صبح یاد ۲۲ بهمن ۸۸ افتادم. روزی که ما خانوادگی به همراه پدر برای شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن به سمت فلکه صادقیه از منزل حرکت کردیم. یادم می آید وقتی پدر از ماشین پیاده شدند با همراهی مردم مشتاق مواجه و پس از چند دقیقه بود که نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به سمت ایشان و مردم یورش برده و با هر وسیله ای اعم از باتوم و اشک آور و گاز فلفل سعی در متفرق نمودن اونها داشتند. به یاد دارم در آن شرایط بود که یک شهروند عادی سوار بر پرشیای خود که به همراه همسرش بود، توقف نمود تا پدر را از آن شرایط خارج نماید که متاسفانه لباس شخصی ها نیز به وی، خانواده و ماشینش رحم نکردند و شیشه ای خودروی وی را شکستند! در جریان این یورش ها بود که متاسفانه پدر به شدت از نواحی مختلف بدن همچون چشم، کتف و ران پا، دچار آسیب شدید شدند. ایشان تا چند روز پس از حادثه چیزی به ما نگفتند. به امید آنکه درد بهبود یابد. تا اینکه پس از چند روز، پدر آثار حملات وحشیانه لباس شخصی ها را به ما نشان دادند! برایمان غیر قابل باور بود. در آن روز یعنی ۲۲ بهمن سال قبل، برادرم علی که او نیز مانند ما پدر را همراهی میکرد، توسط لباس شخصی ها دستگیر شد. در آن اتفاقات و شلوغی ها، اگر یکی از دوستان به ما اطلاع نداده بود که علی را لباس شخصی ها گرفته اند؛ واقعا ما نمی دانستیم که چه بلایی بر سر وی خواهد آمد! با اینکه از آغازین لحظات دستگیری علی؛ اطلاع رسانی کردیم، ولی طی آن ۱۲ -۱۳ ساعتی که علی در اختیار این لباس شخصی ها بود، چنان رفتار شنیع و بدور از انسانیتی با وی صورت گرفت که آثار جسمی و روحی آن تا مدت ها بود. با این حال ما تاکنون از شرح آن وقایع فعلا چشم پوشی کردیم.

افزایش حملات
نیروی های بسیج و لباس شخصی که در نمایشگاه مطبوعات نیز، مهدی کروبی را مورد حمله فیزیکی قرار داده بودند، طی یک سال و نیم گذشته بارها در مقابل منزل او اجتماع کرده و در مواردی با حمله به سختمان محل سکونت خانواده مهدی کروبی، خساراتی به این ساختمان زده اند.

حکومت تا بدانجا پیش رفت که همسر مهدی کروبی بهمن ماه گذشته در مصاحبه با “روز” خبر از ورود “عده ای در پوشش ماموران امنیتی” به منزل خود داد و این برخوردها را “هزینه افشای جنایات فراموش نشدنی در کهریزک و سایر بازداشتگاه ها” اعلام کرد.

خانم کروبی در پی حمله لباس شخصی ها به منزلش در شهریور ماه گذشته به روز گفته بود: متاسف ام کار انقلاب اسلامی به اینجا رسیده که عده ای مزدور را جمع می کنند و شبانه می آورند تا ایجاد رعب و وحشت کنند. ما الان در محاصره نیروهای مزدور آقایان هستیم. شب گذشته هم آمده بودند اما سر و صدایی نداشتند ولی امشب به زعم خودشان دارند همسایه های ما را ارشاد می کنند و در این ماه مبارک رمضان و شب های احیا، آرامش را از منطقه و مردم گرفته اند.

تهاجم به منزل مهدی کروبی که پیش از این در تظاهرات ۲۲ بهمن، روز قدس و سفر به قزوین نیز مورد تهاجم لباس شخصی ها قرار گرفته بود، در حالی صورت گرفته و همچنان ادامه دارد که پیشتر رسانه های طرفدار محمود احمدی نژاد، اقدام به انتشار آدرس محل مسکونی دبیر کل حزب اعتماد ملی کرده بودند.

خبرگزاری ها و وب سایت های وابسته به محمود احمدی نژادهمواره این عده را که با حمله به منزل مهدی کروبی در طرفداری از رئیس دولت مستقر و رهبر جمهوری اسلامی شعار سر میدهند “جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران” معرفی کرده و اقدام آنان را “خودجوش” و در اعتراض به سران فتنه خوانده اند اما این عده “اوباش” و این اقدامات به عنوان “رفتارهای غیرمعقول از سوی حکومت” یاد می شود.

تصاویر و فیلم های منتشر شده از حمله لباس شخصی ها به منزل مهدی کروبی نیز به وضوح نشانگرهماهنگی مهاجمان با نیروی انتظامی است واینکه برخلاف ادعای رسانه های حکومتی، این تهاجم خودجوش نبوده است. براساس این فیلم ها ماشین نیروی انتظامی از ابتدا در صحنه حضور دارد و هیچ ممانعتی از حرکت مهاجمان نمی کند و فقط به عنوان تماشاگر در صحنه حاضر می شود.

فاطمه کروبی در همین زمینه به روزتوضیح داده است که: “نیروی انتظامی در صحنه حضور داشت اما با صحبتی که سرکرده اوباش با آنها می کند، این نیرو صحنه را ترک و به عنوان تماشاچی نظاره گر وحشی گری آنان می شود”.

تهاجم به سران جنبش سبز و منازل مسکونی آنها تنها به صورت فیزیکی اعمال نشده است و بارهارسانه های حامی دولت انها را در رسانه های خود ترور شخصیتی هم کرده و اتهامات مختلفی را به آنان نسبت داده اند.

No comments:

Post a Comment