Wednesday, February 23, 2011

قانون گذاران آمریکا خواهان پاسخ سخت تر دولت اوباما به سرکوب معترضین در لیبی هستند


قانون گذاران آمریکا دولت اوباما را ترغیب می کنند پاسخ خود را به سرکوب مرگبار اعتراضات ضد دولتی در لیبی سخت تر کند؛ برخی برقراری تحریم هایی را پیشنهاد می کنند و دیگران می خواهند یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی ایجاد شود.
جان کری سناتور دمکرات روز سه شنبه گفت کاخ سفید باید برقراری دوباره تحریم هایی را که پرزیدنت جرج بوش در سال ۲۰۰۳ لغو کرد بررسی کند. در آن زمام معمر قذافی تسلیحات دارای قدرت انهدام و کشتار جمعی را محکوم کرد. کری همچنین شرکت های نفتی آمریکایی و خارجی را ترغیب کرد بی درنگ کار در لیبی را متوقف کنند تا دولت به آنچه او آنرا حملات «مذبوحانه» علیه شهروندان نامید، پایان دهد.
ایلینا راس لتینن، رییس کمیته مناسبات خارجی مجلس نمایندگان نیز خواهان وضع تحریم های جدید، از جمله مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت مسافرت مقامات لیبی شد.
جان مک کین سناتور جمهوریخواه و جو لیبرمن سناتور مستقل از دولت اوباما خواستند برای جلوگیری از حملات هوایی ارتش لیبی به مردم، به ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز آن کشور کمک کند.
مقامات دولت اوباما در بیانیه های عمومی خود در روز سه شنبه، به اقدامات مشخصی علیه لیبی اشاره نکردند و از قدافی نام نبردند. در عوض، آنها محکومیت حملات دولت لیبی به معترضین را تکرار کردند و گفتند واشنگتن درباره پاسخی که باید داده شود با کشورهای دیگر کار می کند.

No comments:

Post a Comment