Wednesday, February 9, 2011

اولین واکنش رسمی به درخواست راهپیمایی ٢۵ بهمن از سوی محسنی اژه ای: تفرقه انگیز و سیاسی است

اولین واکنش رسمی به درخواست راهپیمایی ٢۵ بهمن از سوی محسنی اژه ای: تفرقه انگیز و سیاسی است>>>


در حالی که گروههای مختلف سیاسی و مردم برای راهپیمایی حمایت از مردم مصر و تونس آماده می شوند، دادستان کل کشور درخواست راهپیمایی برای 25 بهمن را به معنای جدا کردن صف خود از مردم و یک اقدام سیاسی می داند.


به گزارش ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست مجوز از سوی موسوی و کروبی برای راهپیمایی در روز 25 بهمن ماه برای حمایت از حرکت‌های مردم مصر و تونس گفت: اگر شخصی واقعا انگیزه مردم غیور و بپا خاسته مصر و تونس را داشته باشد همراه با حکومت و ملت در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت می‌کند، در حالی که تعیین روز دیگر به این معناست که این افراد صف خود را از مردم جدا کرده و ایجاد تفرقه می‌کنند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: این یک اقدام سیاسی است اما مردم ایران هوشیار بوده و اگر ضرورت داشته باشد به آن پاسخ می‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات اخیر پدر مرحوم روح‌الاامینی در مورد برپایی دادگاه متهم اصلی کهریزک گفت: ابتدا باید متهم اصلی را تعریف کنیم که در تاریخ حقوقی مباشر، شریک، معاون و عامل جرم تعریف شده ولی واژه متهم اصلی نداریم.

محسنی اژه‌ای مشخصا در مورد پرونده دادستان سابق تهران گفت:‌ پرونده این فرد در دادسرای ویژه کارکنان دولت در حال رسیدگی است و هنوز منتهی به صدور کیفرخواست نشده است.

دادستان کل کشور در مورد عدم حضور سارا شورد در دادگاه سه تبعه آمریکایی گفت: در مورد ضبط وثیقه این شخص باید منتظر حکم دادگاه بود. اگر وکلای پرونده درخواست خاصی نداشته باشند نباید مدت زمان رسیدگی پرونده به طول بیانجامد.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده دو تبعه آلمانی اظهار کرد: پرونده این متهمان هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

دادستان کل کشور در رابطه با پرونده تریلرهای هوو گفت: در این پرونده وزارت صنایع موظف شده تا مشکلات این خودرو را رفع کند و تعزیرات حکومتی نیز در این پرونده به خوبی وارد عمل شده و تعدادی از این خودروها توقیف و خسارت وارده را به خسارت‌دیدگان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: هر چند نمی‌توان گفت در این خودرو نقصی باقی نمانده اما هم اکنون پرونده هوو مفتوح بوده و اگر افرادی شکایت دارند می‌توانند آن را اعلام کنند.

محسن اژه‌ای در مورد وضعیت جرم در دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به وجود پیش از یک هزار کیلومتر مرز آبی و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین تردد اتباع بیگانه در این استان طبیعی است که ورود کالاهای قاچاق به ایران با تمامی تمهیدات و انسداد مرزها رخ بدهد ولی به عنوان مثال با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قاچاق سوخت برای قاچاقچیان مرقون به صرفه نیست

No comments:

Post a Comment