Wednesday, February 9, 2011

پس از گذشت ۵۰ روز، بهاره هدایت و مهدیه گلرو همچنان ممنوع الملاقات هستند

پس از گذشت ۵۰ روز، بهاره هدایت و مهدیه گلرو همچنان ممنوع الملاقات هستند>>>

بهاره هدایت، عضو شورای دفتر مرکزی تحکیم وحدت و مهدیه گلرو دبیر انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی، همچنان ممنوع الملاقات هستند.

به گزارش دانشجو نیوز، این دو فعال دانشجویی که هفته گذشته احضار و مجددا محاکمه شده بودند بیش از ۵۰ روز است که از ملاقات تلفنی و حضوری محروم هستند.

طی این احضار قاضی مقیسه از آنها خواسته بود تا ضمن تکذیب کردن نامه ها و دست نوشته های منتشر شده از سوی آنها ، از اقدام خبرگزاری ها برای انتشار این نامه ها شکایات کرده و به پرونده جدیدی قضایی که برایشان در نظر گرفته شده خاتمه دهند.

بنظر می رسد این ممنوعیت ها و سلب حق تماسهای تلفنی و انتقال آنها به بند متادون اوین، بی ارتباط با خودداری دانشجویان از نوشتن تکذیبیه و ندامت نامه ها بر علیه مواضع قبلی شان طبق درخواست قاضی مقیسه نباشد.

بنا به این گزارش، همچنین این دو دانشجو به همراه مجید توکلی در پی احضار به دادگاه انقلاب ، اعلام داشته اند که در دادگاهی که تنها با حضور وکیل برگزار شود از اتهامات خود دفاع خواهند کرد. این ٣ فعال دانشجویی همچنین به روند برگزاری این دادگاه و اظهارات قاضی مقیسه به شدت اعتراض کرده اند. در پی این اعتراض ها، قاضی مقیسه با کار بردن الفاظی توهین آمیز مجید توکلی را از دادگاه اخراج کرده بود.

بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به حکم سنگین ۹ سال و نیم زندان محکوم شده است. مجید توکلی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر نیز به ۸ سال زندان و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شده است. این احکام از جمله سنگین‌تر احکام حبس صادر شده برای فعالین دانشجویی است..

مهدیه گلرو، نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، نیز در تاریخ ١١ آذر ٨٨ بازداشت شد. وی در فروردین سال ٨٩ به اتهام "تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی"به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

No comments:

Post a Comment