Friday, February 11, 2011

گفتگوی روزانه ی محسن سازگارا سه شنبه 19 بهمن 2569

سه شنبه 19 بهمن 89،هشت فوریه2010 میلادی

امروز در مورد نه موضوع صحبت می کنیم.

نکته اول درباره راهپیمایی روز 25 بهمن دوشنبه آینده است. بعد از این کار سیاسی خوبی که آقایان موسوی و کروبی کردند و در واقع حکومت را در برابر یک دو راهی باخت باخت گذاشتند. اگر حکومت اجازه ندهد مشت اش باز می شود و تبلیغات این مدت نقش بر آب می شود و اگر اجازه دهد که خوب میلیون ها نفر به خیابان ها می آیند. بچه ها صفحه ای در فیس بوک باز کرده اند و تا الان بیش از 12-13 هزار نفر مشارکت کرده اند و پیشنهادات خیلی خوبی هم مطرح می شود. از جمله این که این راهپیمایی فقط در تهران نباشد و در همه شهرها باشد. یا این که این روز، روز نه به دیکتاتورهاست و سایر پیشنهادات که من به محض جمع بندی خدمتتان گزارش می کنم.

نکته دوم این که جنازه خانم زهرا بهرامی را مخفیانه در سمنان دفن کرد و حتی خانواده او هم حضور نداشتند. به همین دلیل هم هلند اعلام کرد که سفیراش را از ایران فرا می خواند و سفیر هم اعتراض رسمی دولت هلند را پیش از ترک ایران به حکومت خواهد داد. با این کاری که حکومت کرد احتمال این فرضیه که خانم بهرامی شکنجه شده بوده و نمی خواستند آثار شکنجه علنی شود بیشتر شده است.

آقای نادر احسنی بعد از اتمام حبس اش آزاد شد و مراسم استقبال خوبی جلوی زندان برگزار شد.

محمد ایلخانی زاده دانشجوی کرد بازداشت شده اما از مکان و علت بازداشت اش خبری نیست.

نکته سوم این که رانندگان تاکسی در بابل دست به اعتصاب زده اند و خواهان افزایش کرایه ها شده اند که بهشان قول داده اند که تا 23 بهمن رسیدگی می کنند. این قبیل اتفاقات در ایران احتمالا طی هفته ها و ماه های بیش از بیش دیده خواهد شد.

نکته چهارم این که آقای جعفری فرمانده سپاه اعلام کرده که فعالیت های اقتصادی سپاه زیر دو بخش بنیاد تعاون سپاه و قرارگاه خاتم ربطی به مسایل نظامی ندارد. بزرگی دست سپاه در اقتصاد کشور آقای جعفری را هم شگفت زده کرده است. سپاه از پروژه های نیروگاهی گرفته تا مخابرات و حفر چاه نفت و گاز و بسیاری دیگر فعال است.

نکته پنجم این که آقای ییلاقی معاون وزارت تجارت افغانستان حرف های وزیر نفت ایران را تکذیب کرده است. آقای میرکاظمی ادعا کرده بود ایران سوخت افغانستان را تامین می کند و قرادادی به امضا رسیده اما آقای ییلاقی اعلام کرده است که برای شمال و شرق افغانستان که خرید سوخت از ایران به صرفه نیست و برای غرب و جنوب هم تازه در حال مذاکره هستیم.

نکته ششم این که بودجه سال نود هنوز به مجلس داده نشده است. وقتی تا 19 بهمن ماه بودجه به مجلس داده نشده است به احتمال زیاد سال نود بدون بودجه مصوب آغاز خواهد شد. همین طور آقای نیکزاد وزیر مسکن به عنوان وزیر راه و ترابری از طرف آقای احمدی نژاد منصوب شده است که به نوعی عقب نشینی او پس از خط و نشان هایش است.

نکته هفتم این که آقای هاشمی رفسنجانی و مجمع محققیق و مدرسین حوزه علمیه قم طی اعلامیه های جداگانه ای به دفاع از حرکت مردم مصر و تونس پرداخته اند و در هر دو طعنه های آشکاری به حکومت ظلم در ایران زده شده است.

نکته هشتم این که آقای پناهیان که کاردستی ها آقا مجتبی خامنه ای و از کودتاچی ها هست در قم صحبت کرده است و طعنه هایی به خبرگان زده است که باید آقای هاشمی را از ریاست مجلس خبرگان بردارند.

اما نکته آخر مصر است که مذاکرات مخالفین و دولت ادامه دارد و کمیته ی مخصوصی در نظر گرفته شده برای اصلاحات در قانون اساسی و قوه قصاییه مصر قول رسیدگی به جرایم مقامات فاسد را داده است اما هنوز از روند این مذاکرات مخالفین ابزار رضایت نکرده اند چرا که نکته کلیدی آن ها مسئله رفتم آقای مبارک است.

تحصن همچنان در میدان تحریر ادامه دارد . در شهر های دیگر نظیر سوئز و اسکندریه هم تظاهرات بوده و ناظران عینی در مصر گزارش می دهند که نشاط سیاسی در مصر در جریان است.

کمال الحلباوی یکی از فعالین اخوان المسلمین در لندن که مصاحبه اش با بی بی سی رو نقل کردم که تاکید کرده بود انقلاب مردم مصر انقلاب اسلامی نیست و همه در آن حضور دارند. در این مصاحبه یه تعرافی نثار آقای خامنه ای کرده و گفته که از امام خامنه ای تشکر می کنیم و از هر کسی که درباره مردم مصر و مبارزه شان صحبت می کند ممنون هستیم . حکومت ایران این جمله را گرفته و در مطبوعات دولتی و تلویزیون بسیار نقل کرده اند. این لغت امام را اهل تسنن به هر پیشنمازی اطلاق می کنند و موضوع خاصی هم نیست.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد پیروز موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

No comments:

Post a Comment