Sunday, February 6, 2011

تظاهرات مردم «رفراندومي بود» كه طومار رژيم مبارك را درهم پيچيد

"حسنين هيكل " نويسنده مشهور مصر:
تظاهرات مردم «رفراندومي بود» كه طومار رژيم مبارك را درهم پيچيد
اسلام تایمز- نويسنده و متفكر سياسي برجسته مصر انقلاب مردم اين كشور را زلزله‌اي عليه اركان رژيم 30 ساله "حسني مبارك " توصيف كرد و گفت: تظاهرات مردم رفراندومي بود كه طومار رژيم را درهم پيچيد .
تظاهرات مردم «رفراندومي بود» كه طومار رژيم مبارك را درهم پيچيد
به گزارش اسلام تایمز به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، "محمد حسنين هيكل " اعلام كرد كه انقلاب جوانان مصري به نوعي روح را به كالبد ملي‌گرايي فراگير مصري بازگرداند و به منزله زلزله‌اي بود كه اركان رژيم "حسني مبارك " رئيس‌جمهور مصر را كه 30 سال از عمر آن مي‌گذرد، به لرزه در آورد.

هيكل در ادامه درباره تلاش‌هاي برخي طرفها براي دفن كردن اين انقلاب ارزشمند مردم مصر هشدار داد.

*تظاهرات مردم رفراندومي بود كه طومار رژيم را درهم پيچيد

هيكل در گفت‌وگوي اختصاصي با الجزيره كه فهمي هويدي مجري آن بود، اظهار داشت: ملت [مصر] در روز سه‌شنبه بزرگ در رفراندومي بدون هيچ‌گونه تقلبي سخن خود را گفتند. امري كه طومار رژيم را بطور غير قابل بازگشتي در هم پيچيد. هر چند كه اين تلاش وجود داشت كه اراده و خواست ملت مصر دور زده شود و اين نظر به آنها القاء شود كه دولت طي 6 ماه آتي كاري را انجام خواهد داد كه طي30 سال گذشته در انجام آن ناكام بوده است.

*تظاهرات‌كنندگان ميدان "التحرير " تجسم روياي رهايي مصر

هيكل تظاهرات‌كنندگان حاضر در ميدان "التحرير " در مركز قاهره را تجسم روياي رهايي مصر و غرور آن توصيف كرد و آنها را زيباترين و باشكوه‌ترين فرزندان كشور مصر دانست و تاكيد كرد كه اين تظاهرات « سمبل غرور ملت مصر و روياي آن» بود.

* پژواك اعتراضات مردم در سراسر جهان پيچيد

اين نويسنده مصري افزود: زماني كه از مصري‌ها خواسته شد كه خشم و اعتراض خود را در روز سه‌شنبه نشان دهند، 5 تا 7 ميليون شهروند مصري در سراسر اين كشور به اين ندا پاسخ مثبت دادند و با صدايي بلند و قاطع در همه‌پرسي بي‌نظيري شركت كردند.

وي اظهار داشت: اين پيام تنها در فضاي مصر و جهان عرب ندرخشيد بلكه پژواك آن در سراسر جهان منعكس شد.

No comments:

Post a Comment