Sunday, February 6, 2011

اخبار ضد و نقیض در مورد مرگ پادشاه سعودی

اخبار ضد و نقیض در مورد مرگ پادشاه سعودی

تاريخ و ساعت : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴ کد خبر : 29631




به گزارش شیعه آنلاین، دقایقی پیش یک منبع آگاه به خبرنگار ما اطلاع داد که صبح امروز حال ملک "عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه عربستان سعودی که برای گذراندن دوران نقاهت و استراحت در مراکش به سر می برد، وخیم شد.

این منبع آگاه در مورد مرده یا زنده بودن پادشاه سعودی مطلبی بیان نکرد و تنها به این موضوع اشاره کرد که حال ملک "عبدالله" صبح امروز به قدری وخیم شد که تیم پزشکی ویژه به محل اقامت وی فراخوانده شد.

گفتنی است از حدود ده روز پیش که پادشاه سعودی پس از سفر درمانی یک ماه به ایالات متحده آمریکا، به مراکش سفر کرد، تا به امروز هیچ تصویری از وی در رسانه های سعودی یا عربی منتشر نشده است.

شایان ذکر است این خبر در حالی منتشر شده که از ساعات اولیه صبح امروز تعداد زیادی از کاربران اینترنتی عربستان سعودی در وبلاگ یا صفحات شخصی خود در سایت های مختلفی همچون فیس بوک، تویتر و غیره به انتشار این خبر پرداخته و آن را به صورت گسترده برای یکدیگر ارسال می کنند.

قابل ذکر است از زمان سفر ملک "عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" به آمریکا، برادر وی شاهزاده "سلطان بن عبدالعزیز" از نظر قانونی اداره امور عربستان را در دست گرفته اما در واقع کشور را شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز" وزیر کشور سعودی که جانشین احتمالی پادشاه فعلی است در دست گرفته است.

در همین حال کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی پیش بینی کرده اند که در صورت مرگ پادشاه این کشور، بحران سیاسی و نبرد میان شاهزادگان بر سر جانشینی وی بالا بگیرد.

علاوه بر شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز"، شاهزاده "بندر بن سلطان" سفیر سابق عربستان در آمریکا و شاهزاده "مقرن بن عبدالعزیز" رئیس فعلی سازمان اطلاعات و امنیت این کشور نیز گزینه های احتمالی برای جانشین ملک "عبدالله" به شمار می روند.

خبر مرگ پادشاه سعودی در حالی منتشر شده که مقامات ارشد این کشور از وقوع قیام یا انتفاضه ای مردمی همانند تونس یا مصر در این کشور به شدت نگرانند به ویژه اینکه شهروندان عربستانی ساکن شهر جده که هفته گذشته سیل به آنان آسیب شدیدی زد، چند روز پیش دست به تظاهرات زده و تهدید کرده اند در صورتی که فورا مشکلاتشان حل نشود، بار دیگر تظاهرات خواهند کرد.

در همین راستا برخی اخبار رسیده از مناطق شیعه نشین عربستان سعودی نیز حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد که شیعیان نیز طی چند روز آینده مانند دیگر کشورهای عربی، روزی را به نام "روز خشم" نامیده و با هدف دستیابی به حقوق پایمال شده خود توسط آل سعود، دست به تظاهرات گسترده بزنند.

No comments:

Post a Comment