Wednesday, February 9, 2011

روز خشم مردم کویت به تعویق افتاد: ۸ مارس، ۱۷ اسفند

روز خشم مردم کویت به تعویق افتاد: ۸ مارس، ۱۷ اسفند
20 بهمن 89 - 18:07

جنبش جوانان کویتی معترض و نمایندگان مخالف دولت کویت تجمعی را که قرار بود دیروز سه‌شنبه در مقابل پارلمان برگزار کنند، به ۱۷ اسفندماه آینده (۸ مارس آینده) موکول کردند.

به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، نمایندگان مخالف دولت و جنبش جوانان کویتی معترض اعلام کردند دلیل به تعویق انداختن تجمع شان از سرگیری جلسات پارلمان این کشور از ۱۷ اسفند ماه است و قصد دارند که تجمع اعتراض آمیز انها با اولین جلسه پارلمان بعد از تعلیق موقت جلسات آن همزمان باشد.

نمایندگان مخالف نیز که به دنبال عدم موافقت نخست وزیر کشورشان با استعفای “شیخ جابر الخالد” وزیر کشور که در پی فوت یک شهروند کویتی تحت شکنجه پلیس از سمت خود استعفا داده بود، دولت را به استیضاح وزیر کشور تهدید کرده بودند، موافقت اخیر نخست وزیر با استعفا در یکشنبه گذشته را ناکافی دانستند و مشکل اصلی را خود دولت دانستند.

نمایندگان مخالف دولت اعلام کردند دولت جدیدی باید بر سر کار بیاید که بتواند کشور را به درستی اداره کند و به مطالبات مخالفان نیز پاسخ بگوید.

پارلمان کویت ۵۰ عضو دارد که ۱۶ تن از آنها اعضای کابینه دولت، ۲۰ عضو آن مخالفان دولت و مابقی طرفدار دولت هستند و در صورت عدم حضور اعضای کابینه و طرفداران دولت جلسات پارلمان نیز به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی برگزار نمی شود.

اعضای کابینه دولت و نمایندگان طرفدار آن به دلیل جلوگیری از برگزاری استیضاح وزیر کشور جلسات پارلمان را تا ۱۷ اسفند به حالت تعلیق درآوردند.


No comments:

Post a Comment