Wednesday, February 9, 2011

استقبال بی‌سابقه از صفحه راهپیمایی دوشنبه در سایت فیس‌بوک


بیش از بیست هزار نفر در صفحه ۲۵ بهمن در سایت فیس‌بوک عضو شدند.

به گزارش کلمه، در حالی که کمتر از سه روز از فعالیت این صفحه در سایت فیس‌بوک می‌گذرد، تاکنون نزدیک به ۲۲ هزار نفر در این صفحه عضو شده‌اند و به تبادل نظر و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در عرصه عمومی می‌پردازند.

در همین حال استقبال از این صفحه و دیگر فعالیت‌ها در راستای ایجاد آمادگی برای راهپیمایی روز دوشنبه هفته آینده نیز همچنان ادامه دارد. صفحه فیس‌بوک ۲۵ بهمن در آدرس زیر قرار دارد:
www.facebook.com/25bahman

روزنامه کیهان و حامیان دولت در حالی از به‌کارگیری شبکه‌های مجازی در مصر و تونس استقبال کرده‌اند که در اعتراضات سال گذشته در ایران، این سایت‌ها را ابزار جنگ نرم و عامل سیا و موساد برای انقلاب مخملی توصیف می‌کردند!

حال که بار دیگر سبزها در نبود امکانات قانونی حضور و فعالیت در عرصه عمومی، از فیس‌بوک و تویتر و دیگر امکانات فضای مجازی برای آگاهی‌بخشی و هماهنگی استفاده می‌کنند، باید دید این بار هم این شبکه‌ها به ابزار جنگ نرم تبدیل می‌شوند و موضع یک بام و دو هوا در قبال آنها تکرار می‌شود، یا آنکه در ایران هم می‌توان به مانند مصر و تونس و دیگر کشورهای عربی، اینترنت را رهایی‌بخش و شبکه‌های مجازی را ابزار مقاومت در برابر دیکتاتوری دانست.

No comments:

Post a Comment