Thursday, February 3, 2011

افشاگری رسانه‌های حامی دولت ایران علیه لباس‌شخصی‌های حامی دولت مصر

رسانه‌های حامی احمدی نژاد، امروز بوی فتنه می‌دادند! چرا که مدام از سرکوب معترضان و رسانه‌ها انتقاد می‌کردند و لباس شخصی های حامی دولت را مزدور و آشوبگر و عامل دولت می‌نامیدند. البته همه این خبرها مربوط به مصر بود، و نه ایران!

به گزارش کلمه، رسانه‌های حامی دولت که در روزهای گذشته از انتشار هرگونه خبری که مشابهت‌های سرکوب‌های اخیر مصر با سرکوب‌های سال گذشته در ایران را نشان دهد، پرهیز داشتند؛ امروز دیگر نتوانستند از بازتاب دادن اخبار مربوط به حضور لباس‌شخصی‌ها، سرکوب رسانه‌ها و تطمیع برخی هواداران از سوی دولت خودداری کنند.

شبکه خبری العالم وابسته به صداوسیما که خبرنگارانش از دست نیروهای لباس شخصی حامی دولت مصر کتک خورده بودند، امروز بدون اشاره به فضای رسانه‌ای ایران در ۲۰ ماه گذشته، به شدت از اینکه اطلاع‌رسانی شفاف آنها مورد خدشه قرار گرفته، انتقاد کرد!

این شبکه، افراد حامی حسنی مبارک را “مزدور” و “آشوبگر” نامید و ادعا کرد که آنها “برای حمله به تظاهرکنندگان پول گرفته‌اند و در میان آنها افسران اطلاعاتی و سربازان نظامی حضور دارند.”

خبرنگار شبکه برون‌مرزی صداوسیما همچنین از قول یک سیاستمدار مصری حاضر در میدان تحریر، گفت: “مزدوران دستگیر شده اعتراف کرده‌اند برای بر هم زدن تظاهرات مردمی پول دریافت کرده‌اند.”

خبرگزاری فارس هم گزارش داد که حامیان مبارک، که “مسلح به سلاح سرد از جمله چاقو، ساطور، چوب و چماق بودند”، به “خیل عظیم مردم” حمله کردند!

این خبرگزاری حامی دولت ایران، همچنین حامیان دولت مصر را “گروه اندک” نامید و آنها را متهم کرد که سعی کردند “سوار بر اسب و شتر به میدان تحریر نزدیک شوند. اما مردم به مقابله با آنها پرداخته و تعدادی از آنها را از اسب و شتر به زیر کشیدند.”

خبرگزاری دولتی ایرنا هم گزارش داد: “شمار زیادی از اراذل و اوباش توسط سازمان امنیت این کشور برای مقابله با اعتراضات مردمی سازمان‌دهی شده‌اند.”

ایرنا همچنین نوشت: “افرادی که خود را طرفدار مبارک می‌خوانند، با سلاح‌های سرد، سنگ و چوب به جان معترضین بی‌دفاع افتاده‌اند”!

خبرگزاری رسمی دولت همچنین به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت که نباید معترضان مصری را اغتشاش‌گر خواند و به کاربردن واژه اغتشاش برای این حرکت مردمی درست نیست!

ایرنا همچنین گزارش داد: “تلویزیون دولتی مصر با پخش تصاویری از افرادی که خود را طرفدار مبارک می‌خوانند، در صدد توجیه حملات آنها به معترضین است.”

No comments:

Post a Comment