Thursday, February 3, 2011

لباس‌شخصی‌ها با شتر به معترضان مصری حمله کردند/ گزارش تصویری



ch03_0098.gif تصاویر کوچک ch03_0097.gif تصاویر بزرگ ch03_0097.gif اسلاید تصاویر ch03_0099.gif







pixel.gif
pixel.gif
آفتاب: در حالی که مخالفان حسنی مبارک از اعلام انصراف وی از نامزدی در انتخابات بعدی و توقف کار پارلمانی که با انتخابات مشکوک به تقلب تشکیل شده، راضی نشده‌اند، جمعیت قابل توجهی از طرفداران حکومت به سمت میدان تحریر، محل تجمع مخالفان، حرکت کرده و با آنها وارد درگیری شده‌اند.

به گزارش منابع خبری، تلویزیون دولتی مصر گزارش می‌دهد که این گروه، هواداران حسنی مبارک هستند که از ادامه ناآرامی‌ها به خشم آمده‌اند، اما اپوزیسیون معتقد است که اینها نیروهای امنیتی و افراد پلیس هستند که لباس شخصی پوشیده‌اند و با معترضان درگیر می‌شوند. آنها کارت‌های پلیس را از جیب برخی از این مهاجمان دریافت کرده‌اند و گزارش می‌دهند که این افراد با سازماندهی حزب حاکم به خیابان آمده است.

این افراد با سلاح‌های سرد از قبیل چاقو، چوب، چماق و سنگ به تجمع‌کنندگان میدان تحریر قاهره حمله کرده‌اند و گزارش شده که دهها نفر در درگیری‌های شدید بین موافقان و مخالفان، زخمی شده‌اند. همچنین گزارش‌هایی درباره استفاده از گاز اشک‌آور در این درگیری‌ها نیز منتشر شده است.

همچنین گزارش شده که ارتش با صدور بیانیه و حضور در میدان تحریر، خواستار پایان این درگیری‌ها شده، اما اقدام موثری برای جلوگیری از درگیری‌ها نکرده است.

هواداران مبارک تلاش می‌کنند که به میدان تحریر راه پیدا کنند و مخالفان را از این میدان بیرون کنند. آنها معترضان را خائن می‌نامند و به خبرنگاران حاضر در میدان نیز حمله می‌کنند. در پلاکاردهای بزرگی که این گروه حمل می‌کنند، آمده است: ما فدای مبارک . خون ما فدای مبارک. هر که را خدا منصوب کرده، نمی توان با زور برکنار کرد. تلویزیون الجزیره کجاست، ملت مصر اینجاست.

در شهرهای اسکندریه و سوئز نیز درگیری‌های مشابهی بین مخالفان و موافقان مبارک گزارش شده است.

No comments:

Post a Comment