Wednesday, February 16, 2011

تظاهراتی که تعادل مسئولان نظام را به هم زد

تظاهراتی که تعادل مسئولان نظام را به هم زد
جرس: تظاهراتی که رسانه های حکومتی نظام آن را تجمعی پراکنده و چند صد نفره می نامیدند ، ساعاتی بعد به عذاب روحی بزرگ برای سران نظام در ایران تبدیل شد . رسانه های حکومتی عصر 25 بهمن با مخابره اخباری مبنی بر آرامش بی سابقه در خیابانهای تهران از عدم استقبال مردم از راهپیمائی سخن گفتند اما با انتشار تصاویر حجم گسترده جمعیت معترض، حجم وسیعی ازحملات و دروغ سازیها برای حمله به سران جنبش به راه افتاد.

تظاهراتی که محافل سیاسی حکومتی خبری با تمسخر آن را بی اهمیت قلمداد می کردند در کمال ناباوری در صدر اخبار محافل حکومت قرار گرفت بطوریکه اکثراخبار سیاسی در ایران به واکنش مسئولان نظام به تظاهرات 25 بهمن و حواشی آن اختصاص یافت.

سناریوی جولان منافقین

بیشتر تظاهرکنندگان شب را در حالی صبح کردند که هیچ چیز در باره تیر اندازی منجر به مرگ چند بسیجی نمی دانستند اما ناگهان در صبح روز سه شنبه رسانه های حکومتی از حمله تروریستی به چند بسیجی از سوی منافقان خبر دادند.

خبرگزاری مهر به نقل از جانشین فرمانده نیروی انتظامی صبح سه شنبه از مجروح شدن 9 تن از نیروهای امنیتی در تیراندازی‌های روز گذشته خبر داد و گفت: تیراندازی گروهی از منافقان در روز 25 بهمن منجر به کشته شدن یک نفر و مجروحیت چند تن دیگر شد.

با انتشار این خبر تلاش برای سوق دادن تظاهرات جنبش سبز به سازمان مجاهدین خلق آغاز و نخستین واکنش عصبی و شتابزده از مجلس آغاز شد. بیشتر نمایندگان که گویا از قبل متقاعد شده بودند که اتفاق خاصی در 25 بهمن رخ نخواهد داد گویا با مشاهده تصاویر حضور مردم شوکه شده و تعادل خود را از دست دادند.

به هم خوردن تعادل مجلسی ها

علی لاریجانی ابتدای صبح سه شنبه را با حمله به تظاهر کنندگان و سران جنبش سبز آغاز کرد. تظاهرات عصر دوشنبه چنان بر نظام گران آمده بود که علی لاریجانی پيشنهاد داد كه كميته‌اي متشكل از رؤساي كميسيون‌هاي امنيت ملي و سياست خارجي، امور شوراها، اصل نود، فرهنگي و قضايي در مجلس براي بررسي ابعاد حوادث روز گذشته كشور در مجلس تشكيل شود. وی در ادامه گفت: اگر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي موافق باشند، از رؤساي کمیسیون هایی که به تظاهرات دوشنبه مرتبط هستند دعوت كنيم كه به اين موضوع را رسيدگي كامل كنند.

پس از این اظهارات بود که اوضاع مجلس متشنج و عصبی شد و چند نماینده شعارهای مرگ بر کروبی و مرگ بر موسوی سر دادند.

پریشان گویی ها تا آنجا ادامه یافت که نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سردار کوثری در اظهاراتی مضحک گفت موسوي قبل از فراخوان 25 بهمن با مامور ارشد سازمان سيا گفت‌وگوي تلفني داشته است !!

اظهارات مشوش این نماینده در حالی بود که تلفن منزل موسوی و کروبی از مدتها قبل از 25 بهمن قطع شده بود و قبل از آن نیز همه تماس های آنها کنترل می شد.

عصر سه شنبه نجار وزیر دفاع نیز درکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد و بررسی های خود را از ترور مشکوک یک بسیجی ارائه کرد. وی گفت: منافقين در اين ماجرا به عنوان سرباز پياده نظام جريان فتنه عمل كرده است؛ و فضاي مجازي را با امكانات استكبار جهت فضاسازي فعال كردند و همچنين عناصر معاند را آموزشي خط دهي كردند!!

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز آشفته صحبت کرد و گفت: بررسي‌ها كاملاً نشان مي‌دهد كه اين تيراندازي توسط عناصر خودفروخته انجام شد و اين افراد به دنبال پروژه نخ‌نما شده كشته‌سازي بودند.

اظهارات جلالی می تواند حاکی از آن باشد ک ماجرای ترور سناریوئی طراحی شده بود تا این بار خود نظام از کشته سازی نهایت بهره را ببرد همانطور که در عاشورای 88 مجبور شدند به دروغ مدعی شوند که طرفداران موسوی در روز عاشورا پرچم حسین ( ع) را به آتش کشیدند.

با این حال ماشین دروغ و اتهام زنی جمهوری اسلامی تا عصر روز سه شنبه همچنان فعال به کار خود ادامه داد . بر اساس گزارش منابع خبری جمعی از بسیجی ها در اعتراض به بسیجی که گفته شده ترور شده مقابل مسجد ارگ دست به تحصن زدند و خواستار محاکمه موسوی و کروبی شدند.

این همه عصبانیت چرا؟

با وجودی که محافل رسانه ای جمهوری اسلامی تظاهرات گسترده مردمی در عصر دوشنبه را دست کم گرفته بودند این سوال مطرح می شود که چه چیز باعث شد که واکنش ها به آن تا این حد خشمگینانه باشد.

روزنامه زمان چاپ ترکیه از طعنه های گزنده عبدالله گل به سران تهران خبر داد و حتی تایید کرد که رئیس جمهور ترکیه به میدان انقلاب تهران رفته بود.

سایت اصولگرای مشرق نوشت : عبدالله گل نمک خورد و نمکدان شکست . رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قطع تلفن در روز تظاهرات 25 بهمن گفته بود شاید بتوان تلفن های همراه را قطع كرد اما تلویزیون ها همه چیز را نشان می دهند و نباید هیچ اقدامی علیه مردم انجام شود.

عبدالله گل در اظهاراتی که داشت گفت: من، پیش از آغاز وقایع اخیر و تظاهرات های مردمی در كشورهای منطقه، به سران كشورها درباره اینكه باید سر و سامانی به اوضاع كشورهای شان بدهند هشدار داده بودم.

مصطفی ایسن" رئیس دفتر ریاست جمهوری تركیه نیز گفت راننده ای كه ما را به محل خرید كتاب می برد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. سایت های حکومتی در این باره نوشتند: مشخص نیست با توجه به اطلاع سفارت تركیه از اوضاع عصر دوشنبه تهران، گل به چه علتی، تصمیم به خرید كتاب كه قاعدتاً حوالی میدان انقلاب اسلامی بوده، گرفته است.

عصر دوشنبه ظاهرا دیپلمات های دیگری نیز در تظاهرات تهران حاضر بودند. به نوشته سایت های خبری يکي از کارمندان سفارت ژاپن روز 25 بهمن در تهران دستگير شد.

وی کارمند محلي سفارت ژاپن در تهران بود.

تابناک نیز نوشت «ایگناسیو پرز کمبرا»، سرکنسول اسپانیا در ایران، در حالی دستگیر شد که به همراه سفیر این کشور در ایران در راهپیمایی غیرقانونی ۲۵ بهمن حضور یافته بود.

بنا بر این گزارش، این دیپلمات ۴۲ ساله که به دست پلیس اتباع بیگانه نیروی انتظامی دستگیر شده، نزدیک سه ساعت در تجمعات دیروز حضور داشته است.

وزارت خارجه اسپانیا در واکنش به این دستگیری، مرتضی صفاری نطنزی، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است.

همچنین وزیر امور خارجه اسپانیا، پیامی محرمانه را توسط سفیر ایران برای مقامات قضایی ایران فرستاده است.

بررسی ها نشان می دهد که حضور گل و دیگر دیپلمات ها در حوالی نقطه تظاهرات و آگاهی از حضور انبوه مردم به شدت برای نظام گران تمام شده است.

No comments:

Post a Comment