Friday, February 11, 2011

مردم بحرین هم روز ۲۵ بهمن به خیابان‌ها می‌آیند

در حالی که فعالان مدنی و سیاسی ایران به تلاش‌های خود برای گسترش آگاهی‌ها و دعوت عمومی برای راهپیمایی ۲۵ بهمن شدت بخشیده‌اند، مخالفان دولت در بحرین نیز طبق اعلام قبلی، قرار است در همین روز به خیابان‌ها بیایند و خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این کشور شوند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: فعالان اینترنتی روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) آینده را روز انقلاب مردمی بحرین برای تحقق خواسته‌های خود در زمینه برکناری نخست‌وزیر و افزایش مشارکت مردمی در این کشور اعلام کردند.

آنها همچنین ۱۴ درخواست خود را از جمله آزادسازی تمام بازداشت شدگان و پرداخت غرامت به آنان اعلام کردند.

روزنامه القدس العربی هم نوشت: فعالان بحرینی در صفحه ای تحت عنوان “انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین” در فیس بوک، خواهان برگزاری تحصن از روز جمعه شدند. آنها همچنین تاکید کردند این تحصن باید با بر تن کردن لباس‌های سفید و یا سیاه صورت پذیرد.

مردم بحرین هم روز ۲۵ بهمن به خیابان‌ها می‌آیند


این فعالان همچنین اعلام کردند: ما خواهان برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و آرام از روز دوشنبه ۱۴ فوریه هستیم. ما از شهروندان می‌خواهیم خودروها را به آتش نکشیده و به اموال عمومی خسارت وارد نکنند.

آنها همچنین خواهان توقف روند دستگیری ها و شکنجه و همچنین نقض حقوق بشر در بحرین، برکناری نخست وزیر این کشور که بیش از ۴۰ سال در قدرت بوده، انجام اصلاحات در قانون اساسی که در برگیرنده مشارکت فعال ملت،‌ انحلال پارلمان و دیگر اصلاحات است، شدند.

دولت بحرین پس از تقلب در انتخابات پیشین پارلمانی، اخیرا اقدام به دستگیری و محاکمه فعالان شیعه به اتهام تلاش برای تغییر نظام کرده است.

سازمان‌های دفاع از حقوق بشر در بحرین، همواره از حکومت بحرین خواسته‌اند از نقض حقوق بشر دست بردارد، به سیاست‌هاى تفرقه مذهبى پایان دهد، حقوق سیاسى و اجتماعى اکثریت شیعه را تضمین کند و در صدد جبران حقوق قربانیان و رفع محرومیت از آنان باشد.

در انتخابات اکتبر گذشته، شیعیان بحرین توانستند با به دست آوردن ۱۸ کرسی از مجموع ۴۰ کرسی پارلمان، یک پیروزی چشمگیر کسب کنند. این در حالی بود که دولت بحرین در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی، با ادعاهایی چون تلاش برای براندازی حکومت و دخالت در اقدامات تروریستی، صدها فعال بحرینی از جمله ۲۳ رهبر گروه‌های شیعه را دستگیر کرد تا از نامزدی یا فعالیت آنها در انتخابات این کشور جلوگیری کند.

No comments:

Post a Comment