Thursday, February 17, 2011

مخالفان دولت: روز اول اسفند راهپیمایی می کنیم

مخالفان دولت: روز اول اسفند راهپیمایی می کنیم

خبر فوری

در حالی که دادستان عمومی تهران از تلاش قوه قضاییه برای ممانعت از صدور بیانیه توسط رهبران مخالفان دولت خبر داده، وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، امروز با انتشار فراخوانی اعلام کرده است که روز یکشنبه اول اسفند، در تهران و شهرستان‌ها، تجمع هایی برگزار می شود.

شورای هماهنگی راه سبز امید، با صدور فراخوانی از برگزاری مراسم سراسری "بزرگداشت" کشته شدگان اخیر، در روز اول اسفند خبر داد.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، دقایقی پیش در گفتگو با بی بی سی فارسی، صدور فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید برای مراسم سراسری اول اسفند را تایید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "با عرض تسلیت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم این مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گرامیداشت خاطره ده‌ها شهید جنبش سبز، از ملت بزرگوار ایران دعوت می‌شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمین روز شهادت این عزیزان که روز یکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار می‌شود، حضور به هم رسانند."

همزمان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه ای از مردم ایران دعوت کرده است که فردا، جمعه، بیست و نهم بهمن پس از نماز جمعه در سراسر ایران در تجمع اعتراض آمیز "ابراز انزجار از فتنه گران" شرکت کنند.

دعوت به شرکت در مراسم بزرگذاشت کشته شدگان 25 بهمن در حالی صورت گرفته که صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی ایران، امروز پنجشنبه ۲۸ بهمن گفت: "سران فتنه با اطلاعیه پراکنی‌های شوم خود نمی‌توانند در میان ملت جایی داشته باشند... قوه قضاییه اجازه‌ نمی‌دهد سران فتنه با آن همه جنایت، خود را قهرمان نشان دهند."

فراخوان عمومی توسط شورای هماهنگی راه سبز امید در حالی اعلام شده که تمامی ارتباطات رهبران مخالفان دولت ایران از روزهای منتهی به ۲۵ بهمن تا امروز، مسدود شده است و میرحسین موسوی و مهدی کروبی همچنان در حصر خانگی به سر می‌برند.

No comments:

Post a Comment