Sunday, February 6, 2011

در تظاهراتي گسترده؛ صربستاني‌ها برگزاري انتخابات زودهنگام را خواستار شدند

در تظاهراتي گسترده؛
صربستاني‌ها برگزاري انتخابات زودهنگام را خواستار شدند

سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
1389/11/17
02-06-2011
09:43:07
8911-09885: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

دهها هزار تن از مردم صربستان با پاسخ به دعوت جناح مخالف براي تظاهرات و درخواست برگزاري انتخابات زودهنگام امروز (يكشنبه) در خيابان‌هاي بلگراد راهپيمايي كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، بالغ بر 70 هزار تن در مقابل پارلمان صربستان در مركز شهر بلگراد، پايتخت صربستان تجمع كردند. با اين حال پليس آمار تظاهر كنندگان را 55 هزار اعلام كرد.

توميسلاو نيكوليچ، رهبر حزب ترقي خواه صربستان (SNS) خطاب به تظاهركنندگان گفت: مي‌دانم شما ناراضي هستيد و از شرايط حال حاضر رنج مي‌بريد. تعداد ما امروز در اين جا زياد است؛ به قدري زياد كه كسي نمي‌تواند ما را متوقف كند.

وي در حالي كه از حاميان خود مي‌خواست شعار "ما انتخابات مي‌خواهيم!" سر دهند اعلام كرد: من از حزب مخالف نمي‌خواهم استعفا دهد. انتخابات اوضاع را آرام خواهد كرد. فرصت براي انتخابات پيش از موعد دو ماه است.

نيكوليچ تصريح كرد: اگر انتخابات تا ماه آوريل برگزار نشود، شما من را دوباره در خيابان‌ها خواهيد ديد و اعتراض‌ها ادامه خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: اعتراض‌ها در تونس و مصر اين پيام را براي رهبران در بر داشته كه بايد به مردم گوش دهند. آيا نبايد ما پيامي به ميركو كوتكويچ، نخست وزير كشورمان و تاديچ، رئيس جمهور ارسال كنيم كه به حرف مردم خود گوش دهند؟

انتخابات پارلماني قرار است در ماه مه سال 2012 در صربستان برگزار شود. حزب نيكوليچ سعي دارد به دنبال افزايش قيمت‌ها و نرخ تورم بالا و گسترش بيكاري در صربستان از نارضايتي‌هاي مردم نسبت به اوضاع حاكم استفاده كند.

انتهاي پيام

كد خبر: 8911-09885

No comments:

Post a Comment