Thursday, February 17, 2011

دومین شهید ۲۵ بهمن را هم دزدیدند، بدون صدور کارت بسیج

چکیده :تشییع‌کنندگان سازماندهی‌شده، عصر امروز پیکر پاک محمد مختاری را هم تشییع کردند و در این مراسم نمایشی، علیه رهبران جنبش سبز شعار دادند. آنها حتی تلاش نکردند که یک کارت بسیج هم برای این شهید سبز جعل کنند تا لااقل حضورشان برای خودشان توجیه‌پذیر شود. اما صفحه فیس‌بوک او با نماد 25 بهمن، بهترین نشانه از هویت سبز این دانشجوی شهید است. یکی از آخرین نوشته‌های او در فیس‌بوک، این است که: "خدایا ایستاده مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت...


کلمه – گروه سیاسی: عصر امروز رسانه‌های وابسته به دولت، خبر دادند که “مردم انقلابی” جنازه محمد مختاری را با شعار دادن علیه موسوی و کروبی، تشییع کرده‌اند. بدین ترتیب دومین شهید سبز ۲۵ بهمن نیز توسط لباس‌شخصی‌ها دزدیده شد، بدون اینکه آنها به روی خود هم بیاورند که محمد مختاری چرا در تظاهرات روز دوشنبه شرکت داشته است.

لباس شخصی‌هایی که هویت “مردم انقلابی” را به مانند پیکر پاک این دانشجوی شهید دزدیده بودند تا به بهانه این تشییع جنازه، نمایش صبح امروز را تکرار کنند و بار دیگر علیه رهبران جنبش سبز شعار دهند، حتی تلاش نکردند که یک کارت بسیج هم برای این شهید سبز جعل کنند تا لااقل حضورشان برای خودشان توجیه‌پذیر شود.

بر اساس گزارشهای رسیده به کلمه، پیکر این شهید سبز تا عصر امروز در اختیار نیروهای امنیتی بوده و خانواده‌ی مختاری که بنا داشتند صبح امروز پسرشان را تشییع کنند، به علت اینکه جنازه به آنها تحویل داده نشده، از این کار بازمانده‌اند.

دلیل اصلی را البته می‌توان اینگونه حدس زد که تشییع‌کنندگان سازماندهی‌شده، در ان ساعت مشغول ایفای نقش دیگری در خیابان انقلاب بوده‌اند: زندانی کردن دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه هنر، ضرب و شتم سبزهای حاضر و حضور اتوبوسی نیروهای بسیجی و شبه نظامی برای تبدیل تشییع جنازه‌ی شهید ۲۵ بهمن به پرده‌ی اول از فضاسازی نمایشی عوامل کودتا علیه جنبش سبز.

اما آنها نمی‌توانستند در آن واحد در هر دو جا حضور داشته باشند و لذا تشییع شهید محمد مختاری به بعدازظهر موکول شد. بر اساس گزارش‌های رسیده به کلمه، حتی در زمان تشییع پیکر شهید مختاری هم اجازه میانداری به خانواده داده نشده و لباس‌شخصی‌ها خود همه‌ی کار را برعهده گرفته‌اند و توجهی به نظرات خانواده‌ی این شهید نکرده‌اند.

خبرگزاری فارس گزارش داد که در این مراسم سازماندهی‌شده، شعارهایی همچون “کروبی موسوی مرگ به نیرنگتان، خون جوانان ما می‌چکد از چنگتان”، “لعن علی عدوک یاحسین، کروبی و خاتمی و میرحسین”، “مرگ بر موسوی”، “مرگ بر کروبی” و “مرگ بر منافق” سر داده شده است.

اما محمد مختاری را دیگر نتوانستند بسیجی معرفی کنند، چرا که نه تنها فرصتی برای این کار نداشتند، بلکه اولین عکس‌هایی که از او منتشر شد، نشان می‌داد که او در روز ۲۵ بهمن، مشخصا به عنوان یک فعال سبز به خیابان آمده و به همین خاطر هدف گلوله قرار گرفته است.

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که این جوان ۲۲ ساله، دانشجوی دانشگاه آزاد شاهرود بوده که در تظاهرات ۲۵ بهمن ۸۹ بر اثر شلیک مستقیم گلوله از سوی لباس شخصی های موتورسوار، از ناحیه کتف آسیب می‌بیند و به علت تاخیر در رسیدگی پزشکی و انتقال نیافتن به‌موقع به بیمارستان، فوت می‌کند.

در گزارش رسمی ادعا می‌شود که او ظهر روز سه شنبه بر اثر شدت جراحات در بیمارستان فوت می‌کند، اما برخی شاهدان عینی گفته‌اند که همان دوشنبه شب، خون زیادی از وی رفته بوده، به طوری که لباس‌های وی غرق در خون بوده است. این شاهدان معتقدند که محمد مختاری همان شب درگذشته است.

اما هویت سبز این دانشجوی شهید را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند، و صفحه‌ی شخصی وی در سایت فیس‌بوک، بهترین گواه بر این است که او با انگیزه‌ی اعتراض به دیکتاتوری و به قصد حمایت از آرمان‌های سبز در راهپیمایی روز ۲۵ بهمن شرکت کرده است. او حتی برای عکس پروفایل خود در فیس‌بوک نیز تصویر سبز نوشته‌ی ۲۵ بهمن را انتخاب کرده بود و این تصویر همچنان به عنوان نشانه‌ای از هویت سبز این شهید، در صفحه‌اش باقی خواهد ماند.

او در این صفحه، دوستانش را به عضویت در صفحه ۲۵ بهمن در سایت فیس بوک دعوت کرده و نوشته است: “سبزیا بیان تو!! تو نه!! فقط اونایی که سبزن!! یا می خوان باشن!”

این دانشجوی شهید همچنین در آخرین فعالیت‌هایش در فیس‌بوک، چند پوستر تبلیغاتی برای راهپیمایی ۲۵ بهمن را نیز به اشتراک گذاشته و در کنار یکی از آنها نوشته است: “شاه خواهد رفت، اگر بخواهیم.”

او همچنین ویدیویی از صحنه‌ی تیر خوردن یک جوان مصری در مصر را به اشتراک گذاشته و زیر آن هم نوشته است: “البته به ما نمیرسنا” و البته درست پیش‌بینی کرده بود!

یکی از آخرین نوشته‌های محمد مختاری در فیس‌بوک هم این است که: “خدایا ایستاده مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته‌ام!

او از نشسته زیستن در ذلت خسته بود، و به همین خاطر ایستاده مردن را انتخاب کرد.

No comments:

Post a Comment