Friday, February 18, 2011

ادامه خشونت‌ها در بحرین علیه معترضان / استعفای چهار مقام ارشد بحرینی در اعتراض به سرکوب‌ها

ادامه خشونت‌ها در بحرین علیه معترضان / استعفای چهار مقام ارشد بحرینی در اعتراض به سرکوب‌ها

چکیده :خبرگزاری های دولتی ایران، اخبار مربوط به اعتراضات بحرین را به طور گسترده مورد پوشش قرار می دهند و رویکرد آنها در خصوص بحرین، کاملا برعکس شیوه مخابره اعتراضات در ایران است. هرچند آنها به شدت پرهیز دارند از اینکه هرگونه شباهتی بین این برخوردها و رفتار روز دوشنبه دولت ایران با تظاهرکنندگان ایجاد...


رئیس ستاد مشترک ارتش، دو وزیر و یک مقام دیگر بحرین در اعتراض به خشونت نیروهای نظامی در مقابله با تظاهرکنندگان و سرکوب آنها استعفا دادند.

خبرگزاری های دولتی ایران، اخبار مربوط به اعتراضات بحرین را به طور گسترده مورد پوشش قرار می دهند و رویکرد آنها در خصوص بحرین، کاملا برعکس شیوه مخابره اعتراضات در ایران است. هرچند آنها به شدت پرهیز دارند از اینکه هرگونه شباهتی بین این برخوردها و رفتار روز دوشنبه دولت ایران با تظاهرکنندگان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری های ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نزار البحارنه، وزیر امور خارجه، عبدالله الدرازی، مسوول کمیته آشتی ملی، سلمان کمال‌الدین، رئیس ستاد مشترک ارتش و فیصل الحمر، وزیر بهداشت بحرین در اعتراض به قلع و قمع تظاهرات توسط نیروهای امنیتی از مقامهای خود استعفاء دادند.

بامداد امروز نیروهای گارد ویژه بحرین بدون هشدار قبلی به سمت تحصن کنندگان در میدان “اللولوء ” که مخالفان آن را میدان “التحریر ” نامگذاری کرده‌اند، حمله ور شدند و به سمت آنها تیراندازی و گاز اشک آور شلیک کردند.

گزارش شده که حمله پلیس بحرین به مردم در پایتخت این کشور، سه کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، در میان کشته‌ها یک مرد سالخورده و یک جوان هست. شاهدان عینی اعلام کردند که ظاهرا بر بدن کشته شده‌ها جای اصابت گلوله‌های واقعی دیده می‌شود.

بنا بر این گزارش، منابع پزشکی به محل حادثه شتافتند و دست کم تاکنون ۴۵ نفر را به بیمارستان منتقل کرده‌اند که بر اثر استنشاق گازاشک‌آور و اصابت گلوله‌های پلاستیکی مجروح شده‌اند.

همچنین به گزارش فارس، “عبدالجلیل خلیل ” رئیس فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین در گفتگو با المنار اتفاقات امروز در این کشور را کشتار مردم و شهروندان بحرینی خواند و تاکید کرد که این فراکسیون تصمیم گرفته است برای ابراز محکومیت خود از این جنایت از مجلس نمایندگان این کشور خارج شود.

فراکسیون شیعیان بحرین ۱۸ کرسی از کل ۴۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد که با استعفای این افراد پارلمان بحرین از رسمیت خارج خواهد شد.

در همین حال، نزدیک به پنج هزار تظاهرکننده بحرینی امروز برای سومین روز پیاپی در میدان لؤلؤ شهر منامه تجمع کرده و خواستار تغییر نظام و اصلاحات قانون اساسی شده‌اند.

این تظاهرکنندگان اعلام کرده‌اند که دیگر به اصلاحات سیاسی راضی نمی‌شوند و تنها در صورت تغییر نظام حاکم در این کشور به تجمع خود پایان خواهند داد.

از سوی دیگر پزشکان و پرستاران بحرینی امروز در اعتراض به تصمیم وزارت دفاع مبنی بر عدم انتقال مجروحان درگیری‌های اخیر با آمبولانس‌های وزارت بهداشت تظاهرات کردند.

اتحادیه اروپا نیز از خشونت نیروهای بحرینی در برخورد با تظاهرکنندگان که باعث کشته شدن چهار تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد ابراز تاسف کردند و از دولت بحرین خواسته است اجازه برگزاری تجمع‌های مسالمت‌آمیز را به ملت بحرین بدهد.

No comments:

Post a Comment