Tuesday, February 8, 2011

مشاور ارشد موسوی:‌‌‌راهپیمایی ، تحت هر شرایطی برگزار می‌شود ‌

به گفته اردشیر امیرارجمند، «تصمیم برای برگزاری راهپیمایی ۲۵ بهمن، جدّی است و هیچ برنامه‌ای برای لغو آن وجود ندارد». وی حکومت را موظف می‌داند که «مسئولیت خود را برای حفظ امنیت راه‌پیمایان معترض بپذیرد».

همزمان با حمایت گروهها و احزاب سیاسی از فراخوان رهبران جنبش سبز به راه‌پیمایی ۲۵ بهمن در تهران، اردشیر امیرارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی در گفتگو با دویچه‌وله، "تصمیم برای برگزاری راه‌پیمایی" را "جدّی" خواند و گفت: «هیچ برنامه‌ای برای لغو آن وجود ندارد».

وی این راه‌پیمایی را نتیجه تأثیر جنبش‌های آزادی‌خواهانه بر یکدیگر دانست و گفت: «تأثیر جنبش‌های آزادی‌خواهانه و ضددیکتاتوری بر یکدیگر، تأثیری متقابل است و همان طور که تجربه جنبش سبز و انتشار اخبار و تصاویری از آنچه مردم می‌خواستند و رفتار خودکامه‌گان ایران با مردم بر آزادی‌خواهان در تونس و مصر تأثیر گذاشت جنبش‌های منطقه هم بر ما تأثیر می‌گذارد».

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این فراخوان که در قالب نامه به وزارت کشور منتشر شده است از حکومت ایران خواسته‌اند که با برگزاری راهپیمایی برای هم‌بستگی با "قیام آزادیخواهانه مردم تونس و مصر علیه حکومت استبدادی در کشور" موافقت کند.

بر پایه این فراخوان، راه‌پیمایی روز دوشنبه (۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن) منطبق با اصل بیست و هفتم قانون اساسی توصیف شده و ساعت ۳ بعدازظهر از میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸، درخواست مجوز از وزارت کشور را کاری "حقوقی و مسئولانه" خواند و گفت: «حکومت، موظف است مسئولیت خود را برای حفظ امنیت راه‌پیمایان معترض بپذیرد و به همین دلیل، درخواست‌کنندگان مجوز، کاری حقوقی و مسئولانه کردند و امیدوارم حکومت هم به وظیفه خود عمل کند».

No comments:

Post a Comment