Wednesday, February 16, 2011

نامه فاطمه کروبی به رئیس مجلس: پذیرفته‌ایم که حق زیستن هم نداریم

نامه فاطمه کروبی به رئیس مجلس: پذیرفته‌ایم که حق زیستن هم نداریم

فاطمه کروبی و مهدی کروبی

خانم کروبی می گوید در نامه به آیت الله خامنه ای نوشته بود: "اختلاف شما با همسرم چه ارتباطی با حق زیستن ما دارد؟"

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران گفته است:"دیگر پذیرفته‌ام که حقی برای زیستن هم نداریم."

خانم کروبی در این نامه با اشاره به نامه سال گذشته خود به آیت الله خامنه‌ای گفته است: "در خلال حملات اوباش در شبهای رمضان به مقام رهبری نامه‌ای نوشتم که اختلاف شما با همسرم چه ارتباطی با حق زیستن ما دارد؟ اما امروز پذیرفته‌ام که دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم."

خانم کروبی در ادامه نامه خود به حصر چند روزه منزلشان توسط نیروهای امنیتی اشاره کرده که بر اثر آن همگی تلفن ها قطع شده و از ورود فرزندان آقای کروبی هم جلوگیری می شود.

روز پنج شنبه ۲۱ بهمن سحام نیوز نوشت: "مأموران امنیتی که در برابر ساختمان منزل مسکونی مهدی کروبی بودند، به فرزند کروبی اعلام کردند که تا ۲۵ بهمن حق ورود به منزل پدری خود را ندارد".

سحام نیوز در آن زمان نوشت: "مأموران امنیتی گفته‌اند که تا آن روز، تنها همسر آقای کروبی اجازه رفت و آمد به خانه را دارد و حتی فرزندان و بستگان نزدیک او نمی‌توانند با او دیدار کنند."

این پس از آن بود که آقای کروبی به همراه میرحسین موسوی، یکی دیگر از رهبران معترضان در ایران، از دولت این کشور خواستند که به هواداران آنها اجازه دهند در روز دوشنبه ۲۵ بهمن برای اعلام همبستگی با حرکت‌های مردمی در منطقه، "به ویژه قیام آزادی‌خواهانه مردم تونس و مصر علیه حکومت استبدادی در این دو کشور"، راهپیمایی کنند.

خانم کروبی در ادامه نامه خود با اشاره به سخنرانی روز سه شنبه (26 بهمن) رئیس مجلس ایران نوشته است: "در جلسه دیروز مجلس، جمعی از وکلای منتخب حاکمیت به جای تقنین به صدور احکام اعدام برای دو یار صدیق امام پرداختند."

خانم کروبی نوشته: توسل به این شیوه‌های بدوی که قرنهاست نمونه‌ای از آن درجوامع غیر متمدن هم دیده نمی‌شود، باعث تاسف است. وی همچنین نوشته: آقای کروبی بار‌ها اعلام کرده است که آماده محاکمه در هر دادگاه علنی و پرداختن هر هزینه‌ای برای اصلاح ویرانی‌های این نظام است.

فاطمه کروبی در این نامه به حمله به خانه پسرش، محمد حسین کروبی و شکستن در آپارتمانش اشاره کرده است و گفته است: "موجب امتنان خواهد بود که معیارهای قانونی این رفتار مذبوحانه غیر انسانی و کودکانه را جهت تنویر افکار عمومی معین نمائید."

علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه ایران در سخنان خود در آغاز جلسه روز سه شنبه مجلس، گفت که راهپیمایی ۲۵ بهمن "جریانی بدلی و انحرافی در جهت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی" بوده است.

او در سخنان خود، کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، شورا‌ها و امور داخلی کشور، اصل نود قانون اساسی، فرهنگی، و قضایی و حقوقی مجلس را مامور تشکیل کمیته‌ای "برای بررسی ماهیت گروهی افراد ضد انقلاب در کشور" کرد.

نمایندگان مجلس پس از این اظهارات آقای لاریجانی، "شعار مرگ بر موسوی، مرگ بر کروبی، موسوی و کروبی اعدام باید گردند، مرگ بر خاتمی و مرگ بر فتنه گر سر دادند."

No comments:

Post a Comment