Wednesday, February 16, 2011

هجوم و اشغال منزل فرزند ارشد مهدی کروبی

هجوم و اشغال منزل فرزند ارشد مهدی کروبی

حسین کروبی و مهدی  کروبی.

حسین کروبی و مهدی کروبی.

۱۳۸۹/۱۱/۲۷
بنا بر گزارش‌های رسیده به رادیو فردا، روز چهارشنبه، مأموران دولتی با هجوم به منزل حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی، در منزل وی مستقر شده‌اند و این منزل را به اشغال خود درآورده‌اند.

یک منبع نزدیک به حسین کروبی به رادیو فردا گفت که حسین کروبی که به هنگام این هجوم، در خانه نبوده، و نسبت به وضعیت خانواده خود نگرانی زیادی دارد.

وب‌سایت سحام‌نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، شمار مأموران امنیتی حمله‌کننده به منزل حسین کروبی را «نزدیک به ۲۰ نفر» ذکر می‌کند که «اقدام به شکستن درب منزل و ورود غیرقانونی و استقرار در آنجا کرده‌اند.»

راهپیمایی مخالفان دولت که روز دوشنبه ۲۵ بهمن در حمایت از جنبش مردم تونس و مصر برگزار شد، خشم و اعتراض هواداران دولت را برانگیخته و در کنار این اقدامات مأموران دولتی، بسیاری از هواداران دولت نیز با سر دادن شعار و صدور بیانیه‌هایی خواستار محاکمه و مرگ میرحسین موسوی و مهدی کروبی، شده‌اند.

در همین راستا، روز چهارشنبه در حالی که گروهی از طلبه‌های دینی و هواداران دولت در میدان ارگ تهران هم‌چنان به تحصن اعتراضی خود علیه مخالفان دولت ادامه می‌دهند، و اعضای حوزه علمیه قم نیز به همین منظور در مدرسه فیضیه این شهر تجمع کرده‌اند، «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» در اطلاعیه‌ای برای انجام یک تظاهرات سراسری علیه مخالفان دولت پس از نماز جمعه بیست‌ونهم بهمن‌ماه فراخوان داده‌است.

«کارد به استخوان برسد یک روز هم زنده نمی‌مانید»

در همین حال، روز چهارشنبه هم‌چنین، احمد خاتمی،‌ امام جمعه موقت تهران، در سخنرانی خود در میان تجمع‌کنندگانی در مدرسه فیضیه قم گفت که مخالفان دولت «دچار زندگی ننگین» شده‌اند و افزود: «آنچه دارید جز مرگ و نابودی نیست و مردم ما در ۹ دی سال گذشته به صحنه آمدند و فتنه‌گران را به روزی انداختند که فقط مثل میت نفس می‌کشیدند.»

این عضو مجلس خبرگان در ادامه تهدید کرد که «اگر کارد به استخوان برسد فتنه‌گران می‌بینند که یک روز هم زنده نمی‌مانند.»

تهدیدهای احمد خاتمی پس از آن بیان می‌شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس خواستار مرگ رهبران مخالفان دولت شده و شعارهایی چون «مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی»، «کروبی و موسوی اعدام باید گردند» و «مرگ بر منافق» سر دادند.
احمد خاتمی: فتنه‌گران فقط مثل میت نفس می‌کشیدند.

تجمع روز چهارشنبه احمد خاتمی و طلاب در قم در حالی صورت می‌گیرد که گروهی از طلاب و هواداران دولت نیز که در میدان ارگ تهران با نصب طناب داری در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران آدمک میرحسین موسوی را به دار آویخته و آتش زده‌اند هم‌چنان در این میدان به تحصن نشسته‌اند.

در همین حال، اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای فراخوان تظاهرات روز جمعه که در وب‌سایت این شورا منتشر شده، هدف از راهپیمایی روز جمعه آینده را «ابراز تنفر و انزجار» از آن‌چه «جنایات ددمنشانه و تحرکات پلید سران فتنه؛ چهره خبیث مهره‌های سوخته استکبار و لاشه‌های متعفن سیاسی فتنه ۸۸ و اتحاد پلید و شوم جیره‌خواران و مزدوران ضدانقلاب به همراه منافقان و سلطنت‌طلبان» نامیده عنوان کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، روز چهارشنبه، چند دسته از شركت‌كنندگان در مراسم تشييع جنازه صانع ژاله، که در راهپیمایی اعتراضی ۲۵ بهمن در تهران کشته شد، نیز به جمع بست‌نشستگان در میدان ارگ پیوسته‌اند و خواستار محاكمه رهبران مخالفان دولت شده‌اند.

در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های نزدیک به حاکمیت با «بسیجی» خواندن صانع ژاله، می‌گویند، وی توسط «منافقین» کشته شده است،‌ دفتر تحکیم وحدت با دعوت از دانشجویان و مردم برای شرکت در مراسم تشییع جنازه این دانشجوی جان‌باخته در تظاهرات روز دوشنبه تاکید کرده است، «دانشجویان اجازه مصادره خون شهیدان توسط قاتلانشان» را نخواهند داد.

No comments:

Post a Comment