Wednesday, February 9, 2011

سید حسن خمینی به دیدار هیات دولت نرفت اما چه استقبالی از پرسپولیسی هاکرد

سید حسن خمینی به دیدار هیات دولت نرفت اما چه استقبالی از پرسپولیسی هاکرد>>>


در حالی که حسن خمینی غایب مراسم استقبال از هیات دولت بود، از سرمربی، دست‌اندرکاران و اعضای تیم پرسپولیس، که برای ادای احترام به آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی رفته بودند استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در این دیدار، وی با اشاره به نقش پیروزی تیم های ورزشی در افزایش نشاط اجتماعی، گفت: سرمایه‌گذاری در امر ورزش، صرفا برای پرکردن اوقات فراغت نیست، این مساله قبل از هر چیز دیگری،‌ به بالابردن ضریب بهره‌وری کمک می کند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه تیم های استقلال و پرسپولیس و همچنین یکی دو تیم شهرستانی، نقاط فوتبال‌خیز ایران هستند، اظهار داشت: اگر تیم های قوی تقویت شوند و لیگ قوی داشته باشیم، فوتبال کشور رشد می کند.

وی افزود: اگر روی تیم های ریشه دار و پرتماشاچی سرمایه گزاری نشود، شاهد افول ناهنجاری در جامعه خواهیم بود. فوتبال تنها یک بازی نیست، یک کار عمیق اجتماعی و فرهنگی است و باید از این بعد به آن توجه کرد.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی با اشاره به نقش مهم سرمربی در موفقیت تیم، گفت: مربی نباید مرعوب اسم های مشهور و بزرگ شود. خوشبختانه مربی های موفق کشورمان، شجاعت کافی برای این کار دارند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه امام و یادگار مرحوم ایشان به امر ورزش اهمیت خاصی قائل بودند، اظهار داشت: امام در اوان دوران نوجوانی که علاقه شدیدی به فوتبال داشتم، چندین بار نصیحت بزرگی به من کردند که سه بخش داشت. می‌گفتند: حسن، سه کار را حتما انجام بده، یکی اینکه خوب درس بخوان؛ دوم اینکه ورزش را ادامه بده و سوم اینکه حتما نمازت را بخوان.

وی افزود: این نصیحت امام، تنها برای من نیست نصیحتی است برای همگان تا درس بخوانند، ورزش کنند و همراه آن به نماز و عبادت اهمیت بدهند. درس خواندن فقط برای دانشگاه رفتن نیست برای به دست آوردن شخصیت موثر و ممتاز اجتماعی است. درس خواندن بخصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای، از این لحاظ اهمیت دارد که پس از پایان دوران حرفه ای خود،‌ احساس خلاء نکنند.

سید حسن خمینی تاکید کرد: امام به نماز تاکید فروانی داشتند چون معتقد بودند که شخصیت حقیقی و معنوی انسان را نماز شکل می دهد.

No comments:

Post a Comment