Wednesday, February 16, 2011

احمدی نژاد: معترضان اپوزيسيون به اهداف خود دست نخواهند يافت

احمدی نژاد: معترضان اپوزيسيون به اهداف خود دست نخواهند يافت

Mahmoud Ahmadinejad, gestures, as he delivers his speech in a rally  marking the 32nd anniversary of 1979 Islamic Revolution, at the Azadi  (Freedom) Square in Tehran, Iran, Friday. Feb. 11, 2011
عکس از: ASSOCIATED PRESS


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، می گويد فعالان اپوزيسيون ايران که بزرگترين تظاهرات ضددولتی را پس از سال ۲۰۰۹ سازماندهی کردند، به اهداف خود دست نخواهند يافت.

آقای احمدی نژاد در مصاحبه ای با تلويزيون دولتی در واکنش به تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در ايران اظهار داشت که آشکار است ايران «دشمنان» خود را دارد چرا که اين ملتی است که می خواهد «بدرخشد و به اوج برسد.»

رييس جمهوری ايران اذعان کرد که در کشور «خصومت زيادی حتی عليه دولت،» وجود داد. اما آقای احمدی نژاد سازماندهان تظاهرات را مورد تمسخر قرار داد و گفت که «کثافت بصورت خود آنها پاشيده خواهد شد.»

هنوز مشخص نيست که گستره تظاهرات به چه اندازه بوده است. اما برخی شاهدان عينی و گزارش های خبری از ايران شمار تظاهرکنندگان را بين ۲۰ تا ۳۰ هزار فعال سياسی در تهران، اصفهان، شيراز و کرمانشاه، برآورد کرده اند.


مقامات ايران می گويند در درگيری های بين معترضين و پليس دو نفر کشته شدند و ۹ مأمور امنيتی مجروح گرديدند. مقامات اين حادثه را به گروه ممنوعه مجاهدين خلق ايران، نسبت داده اند. سايت های اپوزيسيون به نقل از احمد رضا رادان، رييس پليس ايران، از بازداشت ۱۵۰ نفر، خبر داده اند.

تظاهرات ۲۵ بهمن ماه يکی از بزرگترين اعتراضاتی است که پس از خيزش سال ۲۰۰۹ عليه انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات پرسش برانگيز سال ۱۳۸۸، به وقوع می پيوندد.

گروهی متشکل از ۲۲۳ قانونگذار محافظه کار ايران خواستار مجازات دو اصلاح طلب برجسته ايران بخاطر سازماندهی تظاهرات اخير شده اند. در بيانيه ای در روز سه شنبه آنها اعدام ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را به دليل «فتنه گری» که مجازات آن مرگ است، درخواست کرده اند.

بيانيه که در مجلس ايران قرائت شد به همراه فريادهای قانونگذاران در مجلس با شعار «مرگ بر موسوی، کروبی و خاتمی» همراه بود.

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی روز سه شنبه از مردم ايران بخاطر شرکت در تظاهرات روز دوشنبه سپاسگزاری کردند و کشته شدن دو نفر از معترضان را به خانواده های آنها تسليت گفتند.

No comments:

Post a Comment