Wednesday, February 16, 2011

فراخوان دانشجویان جهت حضور در مراسم تشییع جنازه صانع ژاله

فراخوان دانشجویان جهت حضور در مراسم تشییع جنازه صانع ژاله
فراخوان دانشجویان جهت حضور در مراسم تشییع جنازه صانع ژاله
جرس: در پی به شهادت رسیدن صانع ژاله، دانشجوی دانشکده هنر تهران که توسط نیروهای حکومتی در تظاهرات اعتراضی دیروز به شهادت رسید، دانشجویان این دانشکده ضمن برگزاری تجمع اعتراضی خواهان محاکمه عوامل واقعی این جنایت شدند.


همزمان گروه های مختلف دانشجویی اعلام داشته اند که روز چهارشنبه نه صبح، در مراسم تشییع جنازه این شهید آزادی خواه شرکت خواهند کرد و اجازه برگزاری مراسم تشییع جنازه حکومتی را نخواهند داد.


به گزارش دانشجونیوز در تجمع امروز دانشجویان دانشکده هنر، یکی از دوستان شهید صانع ژاله ضمن رد وابسته بودن این شهید به سازمان های حکومتی، اعلام داشته که وی به عنوان یکی از معترضین به حاکمیت در تجمعات دیروز شرکت داشته است.


این سامانه خبری گزارش داده است که شواهد نشان می دهد که شهید صانع ژاله از اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی این دانشگاه بوده و به عنوان یکی از معترضین به حاکمیت در تجمع روز ٢۵ بهمن شرکت داشته است. همچنین خانواده وی برای انجام مصاحبه با رسانه های حکومت و بیان خواسته های آنان در صدا و سیما تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.


گفتنی است داستان" اتوبوس" نوشته صانع ژاله ، در شماره ٣۷ نشریه آزما به چاپ رسیده است که بنا برمنابع خبری وابسته به سپاه پاسداران در گروه نشریاتی که در راستای اهداف جنگ نرم فعالیت می کنند قرار دارد.




گروه های مختلف دانشجویی اعلام داشته اند که فردا در مراسم تشییع جنازه این شهید آزادی خواه شرکت خواهند کرد و اجازه برگزاری مراسم تشییع جنازه حکومتی و مصادره این شهید توسط قاتلان وی را نخواهند داد. این مراسم فردا از ساعت ٩ صبح از جلوی دانشگاه هنر بالاتر از چهار راه ولیعصر انجام خواهد شد.

همزمان یکی از اعضای دفتر تحکیم وحدت درخصوص آخرین ساعات زندگی مرحوم صانع ژاله به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته است "‫شهید صانع ژاله در خوابگاه شهید رهساز دانشگاه هنر در خیابان بالاور تهران ساکن بوده و آخرین بار ساعت ۶ عصر از خوابگاه به قصد حضور در تجمعات خارج می شود. ساعت ۹ شب از یک تلفن ناشناس به دوستان ایشان تماس گرفته می شود و فرد ناشناسی میگوید که موبایل و لباس های ایشان رو پیدا کرده و بیایید بگیرید .دوستان شهید ژاله به خاطر اینکه فرد ناشناس بوده و تلفن مشکوک بوده ، هیچ اقدامی نمی کنند. ‫اما ساعاتی بعد یکی از اعضای نهاد رهبری این دانشگاه‬ ‫به دوستان این شهید اعلام می کند که ایشون توسط گلوله مستقیم کشته شده‬ ‫و بلافاصله‬ ‫در رسانه های دولتی به دروغ گفته میشه که ایشان بسیجی بوده است."


وی درخصوص هویت ضارب گفت ‫در مورد هویت ضارب تا کنون هیچ سندی وجود ندارد اما طبق گفته حاضران در محل به سمت معترضان و در زمانی که ها تاریک شده است از سوی لباس شخصی ها گلوله مستقیم شلیک شده و شهید صانع ژاله هم در بین مردم و در حال فرار بوده که گلوله به وی برخورد کرده است.


این منبع موثق افزود: "فردا صبح پیکر وی از مقابل دانشگاه هنر تشییع شود. دانشگاه هنر در‬ خیابان ولیعصر و جنب دانشگاه پلی تکنیک است.‬ ‫دانشجویان دانشگاه هنر و دفتر تحکیم وحدت از عموم مردم و خصوصا دانشجویان دعوت می کنند که در این مراسم شرکت کنند."


در همین حال سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز، با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محکومیت حوادث خونین آن روز، شهادت تعدادی از هموطنان را به ملت ایران تسلیت گفته و همزمان انجمن قلم کردستان ایران در بیانیه ای ، نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی را مسئول مرگ این نویسنده و هنرمند جوان کشور معرفی کرده است.


No comments:

Post a Comment