Friday, February 4, 2011

ممنوع التلفن شدن سید ضیاء نبوی به دستور مقامات قضائی اهواز

ممنوع التلفن شدن سید ضیاء نبوی به دستور مقامات قضائی اهواز>>>

سید ضیاء نبوی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل در چند روز اخیر به دستور مقامات قضائی شهر اهواز ممنوع التلفن شده است.

ضیاء نبوی پیش از این حق دوبار تماس تلفنی در ماه را داشت، اما اکنون مسئولین قضائی و دادگستری اهواز به مسئولین زندان دستور داده اند تا مانع از تماس و مکالمه تلفنی وی بشوند. یکی از نزدیکان ضیاء نبوی به دانشجونیوز گفت که وی به دستور دادگستری شهر اهواز ممنوع التلفن شده است. طی ماه های اخیر فشارها مقامات دادگستری و همچنین مسئولین زندان کارون اهواز بر ضیاء نبوی بیشتر شده است.

ضیا نبوی دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است که در کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور شد اما با از سوی دولت از تحصیل محروم شد. وی در حوادث پس از انتخابات در تاریخ ۲۵ خرداد ۸۸ دستگیر و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شد.

ضیا نبوی از مهرماه گذشته به زندان کارون اهواز تبعید شده است. وی در بدو ورود به زندان اهواز پس از تبعید، از سوی مقامات امنیتی اهواز مورد ضرب و شتم و توهین قرا گرفته بود.

ضیا نبوی در آخرین ملاقات خود با خانواده اش نیز مورد توهین قرار گرفت به نحوی که توانسته بود تنها به مدت چند ثانیه با مادر و خواهر خود به صورت حضوری ملاقات کند. مقامات زندان پس از توهین‌های مکرر اجازه داده بودند تا وی و خانواده اش به مدت چند دقیقه به صورت کابینی با یکدیگر ملاقات کنند. شایان ذکر است که در آخرین ملاقات ضیاء نبوی با خانواده اش، وی دو بار از سوی مسئولین زندان کارون اهواز مورد بازرسی بدنی و آزار قرار گرفت. مسئولین زندان کارون همچنین خانواده نبوی از جمله خواهرزاده چهارساله وی را نیز مورد بازرسی شدید بدنی قرار داده بودند.

No comments:

Post a Comment